טבע וחיות

כוחן המרפא של הפטריות – קריאת חובה בשביל הגוף שלכם

לאורך אלפי שנים השתמש האדם בפטריות למגוון שימושים. כיום, ישנם שלל מחקרים והסברים על כוחות הריפוי המיוחדים שלהן. הכנו לכם רשימה מצומצמת של פטריות מיוחדות במינן

צילום: Pixabay

אנשים רבים אינם צריכים שכנוע נוסף לכך שפטריות הן דבר קסום. הן אינן דומות לשום בעל חיים או צמח אחר ולמעשה משתייכות לממלכה טבעית משלהן – ממלכת הפטריות.
לאורך אלפי שנים השתמש האדם בפטריות למגוון שימושים כגון מאכל, רפואה, הסקה ועוד.

השימוש בפטריות ברפואה, נפוץ באסיה מזה דורות וקיימים בעולם מעל 270 זני פטריות שונים המשמשים בטיפול כנגד מחלות ובעיות רפואיות שונות. מקובל לייחס לסינים את השימוש הראשון בפטריות מרפא.
אך בעוד שבעבר פטריות נמצאו רק בסביבתן הטבעית, כיום ישנו ידע רב כיצד לגדל זנים שונים של פטריות מרפא ולכן ניתן לחקור את השפעותיהן וסגולותיהן יותר בקלות. בשנים האחרונות התפרסמו מחקרים רבים בנושא פטריות רפואיות, במיוחד מהמדינות סין, יפן ודרום קוריאה, אשר חקרו לעומק את שיטות הטיפול המסורתיות בפטריות ומצאו להן הסבר מדעי בנוסף לשימושים חדשים.

ישנם מצבים רפואיים רבים בהם פטריות מרפא עשויות להועיל. הן מכילות נוגדי חימצון, חומרים המורידים כולסטרול, חומרים המגינים על הכבד ופטריות מסוימות אף מכילות חומרים אנטי-דלקתיים ואנטי-ויראלים.

ריכזנו עבורכם כמה דוגמאות לפטריות מרפא מוכרות ויעילות במיוחד:

  1. Ganodrema Lucidum – ידועה במזרח בשם "ריישי" (Reishi) ובעברית בשם בהוקית מבריקה. זוהי פטריה יפהפיה בצבע אדום הגדלה על גזעי עצים. מרקם הפטריה עצי וקשיח. כובע הפטריה מופיע בצורת חצי עיגול ומלבד אדום עשוים להיות בו צבעים אחרים כגון צהוב, סגול, שחור ולבן. לא קל למצוא את הפטריה בטבע (אם כי אפשרי, גם בארץ) ובשנים האחרונות עיקר ההיצא הוא מגידול תעשייתי.
    שימושים: פטריית הריישי משפרת את ספיגת החמצן בדם, מועילה לספורטאים ועשויה להפחית נזקים של מחלת גבהים.
    ריישי גם מורידה כולסטרול ועשויה אף להוריד את לחץ הדם. במחקרים שבוצעו על חולי צהבת B נמצא שצריכה של פטריית הריישי הורידה את פעילות האנזימים בכבד. כמו כן נמצא שהפטריה מועילה למערכת החיסון ומערכת הנשימה.

    פטריות ריישי בגידול מלאכותי

    צילום: Wikipedia

  2. hericium erinaceus – ידועה גם בשמה "רעמת האריה". זוהי פטריה לבנה הדומה בהופעתה לנטיפי קרח או, במפתיע, לרעמת אריה. גודלה הממוצע של הפטריה הוא כ 40 ס"מ בהיקף והיא גדלה על גזעים מתים או נוטים למות של עצי אלון, אגוז מלך, שיקמה ועוד. הפטריה נמצאת בטבע ביפן, סין ואף בחלקים מסוימים של אירופה ודרום אמריקה. פטריה זו, בנוסף להיותה פטריית מרפא, נחשבת גם למעדן וידועה בטעמה.
    שימושים: השפעות נוגדות סרטן: הפטריה מועילה במקרים של סרטן בקיבה או בושט ואף עשויה להאריך את תוחלת החיים של מטופלים. הפטריה אף תורמת לפעולתה התקינה של מערכת העיכול ומסייעת בהגנה מפני בעיות קיבה ואולקוס, וכמו כן משפרת את פעולתה של המערכת החיסונית ועוזרת לגוף להתגונן מפני חיידקים, מחלות ושאר ועוד.

    רעמת האריה

    צילום: Wikipedia

3. Cordyceps Sinensis – קורדיספס סיננסיס. זוהי אחת הפטריות היקרות בעולם ושמה יצא למרחקים בזכות סגולותיה הרפואיות הרבות אך גם בזכות אופן שבו היא גדלה. פטריות ממשפחת הקורדיספס זקוקות למארח חי על מנת לגדול ואף שאת חלק מהזנים במשפחה ניתן לגדל בתנאים מלאכותיים זן ספציפי זה, נמצא רק בהרי ההימאליה וזקוק לזחל מסוג מסוים על מנת לגדול. מרגע שהפטריה נכנסה לגוף הזחל היא אוכלת אותו מבפנים עד שהיא בשלה לפרוח. לפני מאות שנים, כאשר נודעו סגולותיה הרפואיות של הפטריה, החליט הקיסר הסיני שכל פטריית קורדיספס שנמצאת בטבע הינה רכוש הקיסר והמוצא חייב להעבירה לארמון.
שימושים: הפטריה ידועה בסגולותיה הרפואיות ומחקרים מצאו שהיא מועילה לגוף בדרכים רבות. הפטריה מעלה את רמות האנרגיה בגוף על ידי שיפור ספיגת החמצן בדם ומחזקת את מערכת הנשימה והלב בהשפעתה האנטי דלקתית.
כמו כן נמצא שהפטריה מחזקת את המערכת החיסונית ומסייעת לגוף לזהות תאים סרטניים ולהילחם בהם.

מומלץ לקרוא בהרחבה על פטריית הקורדיספס באתר organicfacts.com.
פטריות קורדיספס גדלות מתוך זחליםצילום: Wikipedia

 

אם אתם מעוניינים במידע נוסף על פטריות מרפא מומלץ לבקר גם באתרו של ד"ר אייזיק אליעז M.d, M.S, L.Ac.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים