תרבות ופנאי

איך להימנע מטעויות נפוצות במהלך עשיית כושר

מספר עצות מועילות לצורך עבודה נכונה בזמן פעילות גופנית

צילום: Pixabay

כולנו רוצים להיות בריאים, להרגיש טוב ולהנות מגיזרה חטובה אך הדבר אינו פשוט. צריך להקפיד על תזונה מאוזנת ולהתאמן באופן סדיר. אך גם כאשר כבר אגרנו כוחות ונרשמנו למכון כושר, זה לא רעיון טוב להתנפל על המכשירים בכל הכח ולתאמן בלי ידע מוקדם. באופן כללי, מומלץ לכל מי שמתחיל להתאמן להתייעץ עם מדריך או מדריכה המוסמכים לכך. אנחנו ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיכולים להקל לכם על החיים.

gymer-1126999_960_720צילום: Pixabay

  1. לא להתאמן על בטן ריקה – הכוונה היא לא לאכול סטייק אנטרקוט לפני האימון, אבל כמו שהרכב שלכם לא יסע בלי דלק כך גם הגוף שלכם יתקשה לעמוד באימון אינטנסיבי ללא מזון. מומלץ לאכול משהו קל כמו גרנולה עם יוגורט, חטיף אנרגיה או אפילו פרוסת לחם קל עד כחצי שעה לפני האימון. למי שמתאמן בשעות הבוקר המוקדמות מומלץ לאכול פרי קטן לפני האימון.
  2. להמנע ממזונות עשירים בסיבים תזונתיים לפני האימון – סיבים תזונתיים הם דבר נהדר, באמת, אך הגוף זקוק זמן ואנרגיה על מנת לפרקם. כפי שמוזכר בסעיף 1, מומלץ לאכול משהו קל לפני האימון אך צריכה מופרזת של סיבים תגרום לגוף שלכם להשקיע אנרגיה בתהליך העיכול ואתם עלולים לחוש פחות נמרצים.
  3. לא לדלג על חימום ומתיחות – זהו אחד הטיפים החשובים ברשימה. לרבים השלב הזה נראה מיותר לפעמים, אך חימום לפני האימון ומתיחות לאחר מכן, הם שני דברים שישמרו על גופכם גמיש ובריא. זה מסוכן להתחיל אימון אינטנסיבי ללא חימום. בנוסף, ביצוע מתיחות2 לאחר האימון יבטיח שלא ייתפסו לכם השרירים.
    yoga-241609_960_720צילום: Pixabay
  4. אל תשתו יותר מדי מים לפני האימון – חשוב לשתות מספיק, במיוחד אם מתאמנים, אך אין שום טעם להתמלא במים לפני האימון, דבר שיגרום לכם להרגיש כבדים. שתו לרוויה, אך לא מעבר לכך.
  5. אל תתאמנו עייפים – יש הבדל בין לאתגר את הגוף לבין לגרום לו לבצע דברים המזיקים לו. כשאתם עייפים גופכם מאותת לכם שהוא צריך מנוחה. כמו כן, הקפדה על שעות שינה מספקות היא חיונית לבניית שרירים ולהחלמה של הגוף לאחר האימון.
    run-1290022_960_720צילום: Pixabay
  6. הציבו לעצמכם מטרות לאימון – מומלץ מאוד להציב לעצמכם מטרות ולעקוב אחרי התקדמותכם. הדבר יעזור לכם להוריד במשקל או לבנות מסה. ככל שאתם מתקדמים, הציבו לעצמכם מטרות ויעדים חדשים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים