מדע וטכנולוגיה

עצרו הכל – המבורגר מבשר אמיתי מבלי לפגוע בבעלי חיים

בשנים האחרונות המעבר לתזונה טבעונית צובר פופולריות בקרב רבים, אך עדיין לא כולם מעוניינים או מסוגלים לשנות את תזונתם בצורה כל כך קיצונית. בנוסף, רבים שכבר שינו את הרגלי התזונה שלהם מוצאים עצמם מתגעגים לטעם הבשר אך לא מעונינים לפגוע בבעלי חיים.

על מנת לספק מענה לבעיות אלו חוקרים רבים ניסו במשך שנים לפתח מאין בשר סינטטי שיהיה זהה במרקמו, טעמו וערכיו התזונתיים לבשר אמיתי אך יגודל בתנאי מעבדה ומבלי לפגוע באף בעל חיים. אמנם הדבר נשמע כלקוח מסרט מדע בדיוני, אך בהתחשב בעובדה שטכנולוגיות כמו שיבוט וגידול רקמות בסביבת מעבדה כבר קיימות, הרעיון אינו מופרך כלל.

בשנת 2013 יצר ד"ר מארק פוסט את ההמבורגר הראשון המורכב כולו מרקמות שריר של פרה אשר שיבט במעבדתו. לא ברור מה היה טעמה של הקציצה, אך ברור לחלוטין שבשנת 2013 הטכנולוגיה עוד הייתה יקרה מדי לשימוש המוני, כיוון שעל מנת ליצור את ההמבורגר המשובט הראשון נדרש תקציב עתק של יותר מ – 300,000 דולרים.

לדברי ד"ר פוסט, מטרת הניסוי היא לשנות את השיח הציבורי ולהראות לאותם אלו המאמינים ש"בשר זה רצח" שניתן להנות מסטייקים וקציצות גם מבלי לפגוע בבעלי חיים.

כיום בשנת 2016, חברת  Supermeat נמצאת בעיצומו של קמפיין מימון המונים על מנת להפוך את החלום למציאות ולייצר בשר מבלי להרוג בעלי חיים, בעלות נמוכה ושווה לכל כיס.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים