מדע וטכנולוגיה

ענקיות הטכנולוגיה מתגייסות להגנה על חיות הבר

ג'ירפות

כמה מתאגידי הטכנולוגיה והסחר האקלטרוני הגדולים בעולם מתגייסים לסייע בהגנת על חיות הבר ברחבי העולם

צילום: pixabay

יוזמה חדשה מבקשת לעשות שימוש בכוחם העצום של כמה מחברות הטכנולוגיה והסחר האלקטרוני הגדולות בעולם, על מנת לשפר את סיכוייהן של חיות הבר לשרוד את מגוון הסכנות האורבות להן מן המין האנושי. במסגרת היוזמה חתמו החברות איביי, אטסי, פינטרסט, יאהו, מיקרוסופט וחברות נוספות על אמנה בה התחייבו לפעול למניעת שימוש בפלטפורמות הסחר שלהן על מנת לקיים סחר במוצרים שהם תוצר של פגיעה בחיות בר באופן כללי, ובפרט במיני בעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה. כך לדוגמא יפעלו החברות למניעת סחר במוצרים הכוללים בשר צבים, חטי שנהב של פילים, קרניים של קרנפים וכו'.

מאחורי היוזמה עומדים שלושה ארגונים בינלאומיים העוסקים בהגנה על הטבע וחיות הבר: World Wildlife Fund, the International Fund for Animal Welfare וכן ארגון TRAFFIC.

זוהי הפעם הראשונה בה ארגונים אלה מצליחים לייצר שיתוף פעולה נרחב כל כך עם החברות המובילות בעולם הסחר האלקטרוני. על נכונותם של התאגידים להירתם למשימה, הגיב פיטר לפונטיין, אחד ממנהלי הקרן הבינלאומית לרווח בעלי החיים: "זה מעודד ביותר לראות כיצד פלטפורמות מדיה חברתית ואתרי סחר אלקטרוני מובילים מתגייסים על מנת להיאבק חזרה בעבריינים העושים שימוש במרחב האינטרנטי על מנת לגרוף רווח מהרג ומפגיעה בחיות בר".

לצד ההכרה בפוטנציאל לשינוי חיובי, יש לציין גם כי מן היוזמה נעדרות גם כמה ענקיות טכנולוגיה דוגמת: גוגל, אמזון, פייסבוק, אפל ואחרות. על כך העיד אלן קרופורד, ממנהלי ארגון TRAFFIC, כי הוא צופה כי מספר החברות הנכללות ביוזמה יגדל בעתיד.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים