מדע וטכנולוגיה

מרצדס מציגה את אוטובוס העתיד – (כמעט) אוטונומי לחלוטין

אוטובוס

תאגיד הרכב הגרמני מציג אב טיפוס לאוטובוס עירוני מסוג חדש, אשר מסוגל לנוע ברחובות הערים באופן עצמאי

צילום: pixabay

מעבר לייצור מכוניות יוקרה לאנשים עם יותר מידי כסף וזמם פנוי, תאגיד מרצדס-בנץ, כך מסתבר, הוא גם אחד השחקנים המרכזיים בשוק האוטובוסים העולמי. כדי לשמור על מעמדה כמובילה בענף הציגה מרצדס-בנץ לאחרונה את חזונה ביחס לתחבורה הציבורית העירונית, בצורת דגם אוטובוס חדש אותו הכתירה בשם המעט יומרני – אוטובוס העתיד (Future Bus). הפיצ'ר המרכזי שמקנה לאוטובוס החדש את מעמדו העתידני הוא היותו רכב אוטונומי באופן חלקי, כלומר כזה המסוגל לנוע ברחובות הערים, לעצור בתחנות איסוף נוסעים, לציית לרמזורים, לבצע עצירות חירום וכו'. כל זאת כמעט ללא מעורבות אקטיבית מצד נהג אנושי.

בניגוד לחזון המוטורי השאפתני שמציגות חברות אחרות בעולם הרכב (בהן גוגל) של רכב אוטונומי באופן מלא ונטול נהג כלל, מרצדס-בנץ מציגה התקדמות זהירה ושמרנית יותר (בכל זאת, גרמנים), אוטובוס העתיד נועד לנוע רק בנתיבי תחבורה ציבורית ייעודיים ומסומנים, במהירות של עד 69 קמ"ש ובקדמתו עדיין יישב נהג לו תהיה היכולת לקחת לידיו את השליטה בהגה במידת הצורך (מקרה חירום, שינוי מסלול וכו').

המערכת המופקדת על תנועתו האוטונומית של האוטובוס מכונה CityPilot וגם אותה מתכננת מרצדס-בנץ להטמיע באוטובוסים באופן הדרגתי, כאשר בשלב ראשון היכולות האוטונומיות יופעלו רק כאשר האוטובוס נכנס ויוצא מתחנות איסוף הנוסעים. מלבד יכולת הנהיגה האוטונומית, אוטובוס העתיד מצויד בכמה תכונות חביבות נוספות; משטחי טעינה למכשירי סלולר, מסכי ענק להצגת מידע ועוד.

כדי להמחיש לעולם כי מדובר ביכולות ממשיות ולא חזון תיאורטי, הוציאה החברה לאחרונה את האוטובוס העתיד לנסיעת מבחן בת 20 ק"מ ברחובות אמסטרדם, שהסתיימה בהצלחה וללא נפגעים.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים