מדע וטכנולוגיה

יזם בן 15 פיתח אפליקציה המסייעת לעיוורים לגלוש באתרי אינטרנט

נכון לראשית המאה ה-21 לרשת האינטרנט יש תפקיד מרכזי כמעט בכל תחומי החיים, אחת הנגזרות של מצב זה היא מודעות הולכת וגוברת בצורך להנגיש את הרשת והשימוש בה לבעלי מוגבלויות שונות, זאת על מנת לאפשר להם לתפקד ולנהל אורח חיים עצמאי לטובתם ולטובת החברה כולה.

לצד חקיקה (דוגמת חוק הנגישות הישראלי) והסברה, באופן לא מפתיע אחד הכלים המובילים במאמץ להנגשת העולם האינטרנטי היא הטכנולוגיה עצמה. פיתוח מסקרן בתחום זה הגיע מבית היוצר של סטרטאפ בשם Braigo Labs אשר השיק אפליקציה חינמית המבקשת לסייע ללקויי ראייה ועיוורים בשימוש ברשת האינטרנט. על מנת להשיג את המטרה האמורה האפליקציה מסוגלת לזהות טקסט (ב-50 שפות שונות) המוטבע על רקע תמונה בעמוד אינטרנט, כלומר טקסט המוצג כמידע גרפי ולא כטקסט חי ועל כן אינו נגיש לכלי הנגישות המקובלים היודעים להקריא בקול טקסט מעמודי אינטרנט.

מאחורי המיזם עומד, תאמינו או לא, נער בן 15 בלבד בשם שובהם באנרג'י (Shubham Banerjee) יליד בלגיה וכיום תושב ארה"ב. את תרומתו להנגשת הרשת החל באנרג'י עוד בהיותו בן 13 בלבד, אז פיתח מדפסת ברייל עשויה מאבני לגו, מיזם שזכה למימון מאת תאגיד אינטל. "זהו צעד אחד בכיוון הנכון" אמר באנרג'י בעת השקת האפליקציה, "אנחנו מסתכלים על Braigo כמוצר אשר יתפתח ויתרחב כמערכת אקולוגית שלמה עבור הנגשת הרשת ללקויי ראייה ועיוורים ולא כתוכנה או אפליקציה אחת בלבד. אנחנו יוצאים למסע כדי להקים פלטפורמה אחת שתתן מענה שלם לבעיות נגישות שונות״.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים