מדע וטכנולוגיה

חוקרים מסטנפורד מתריעים: כמעט כל הרכבים מתוצרת פולקסווגן ואאודי ניתנים לפריצה בקלות

אאודי
צילום: pixbay

עד לפני מספר שנים אחת הביקורות היותר מושמעות על תעשיית הרכב היתה הטענה כי היא מתאפיינת בקיפאון טכנולוגי וכי הרכב המודרני של שלהי המאה ה-20 לא שונה מהותית מזה שעלה על הכבישים עשורי שנים לפני כן. ובכן תגידו מה שתגידו על רכבים ישנים אבל לפחות אי אפשר היה לעשות להם האקינג.

אמירה דומה למרבה הצער אי אפשר לומר לגבי רכבים מתוצרת קבוצת פולקסווגן (הכוללת גם את חברת אאודי) אשר יוצרו ב-20 שנים האחרונות. כל זאת בעקבות מחקר שפרסמו מומחי סייבר באוניברסיטת ברמינגהם בו נחשף כיצד הצליחו לפרוץ למערכות הבקרה של כמה עשרות רכבי אאודי ופולקסווגן וליטול לעצמם את השליטה בהם.

על פי החוקרים הפריצה התאפשרה באמצעות אמצעים טכנולוגיים פשוטים למדי. תחילה, ניתן "לצותת" לאותות האלחוטיים שמעביר בעל הרכב למערכות הבקרה בעת פתיחה ונעילה של הרכב, כלומר באמצעות לחיצה על הכפתורים הייעודים לכך במפתחות הרכב.  לאחר מכן קליטת האותות אפשרה לחוקרים להעתיק אותם ובקלות יחסית לחקות אותם וליצור לעצמם בפועל מעין עותק של מפתחות הרכב. ואם חשבתם לרגע שמדובר בתקלות שנובעות מכניסת הטכנולוגיה לתעשיית הרכב, מבשרים החוקרים שהצליחו לפרוץ בשיטה זו לרכב אאודי מדגם Q3, שנת ייצור 2016.

את הממצאים ליוו החוקרים באמירה הגיונית למדי: "זה בלתי נתפס כי כל רכבי קבוצת פולקסווגן (למעט כמה מדגמי אאודי) יוצרו בעבר ובאופן חלקי גם כיום מתוך הסתמכות על מודל "קוד קבוע" אשר הפך אותם לפגיעים כל כך לפריצה״.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים