מדע וטכנולוגיה

ריקוד המכונה: 1007 רובוטים קטנים רושמים ביחד שיא גינס

בשנים האחרונות, לאחר שביססה את מעמדה בצמרת טבלת המעצמות הכלכליות, עושה סין מאמץ לא מבוטל לקבל פרגון עולמי לא רק על יכולות הייצור שלה אלא גם להתהדר ביכולות חדשנות, יצירתיות ומובילות תרבותית וטכנולוגית. מאמץ זה עומד מאחורי המוטיביציה הסינית לרשום הישגים מרשימים במשחקים האולימפיים בריו וככל הנראה גם מאחורי מפגן כוח טכנולוגי שהוצג במסגרת פסטיבל רב משתתפים בעיר – Shandong. במהלך האירוע כונסו על רחבה גדולה 1007 רובוטים קטנים בצבעי אדום-לבן אשר ביצעו באופן סימולטני ריקוד חביב (לא בדיוק מופע של בת שבע, אבל בשביל רובוטים, די מרשים) למשך 60 שניות.

הרובוטים הקטנים מדגם "QRC-2" (מבית היוצר של חברת רובוטיקה סינית בשם – Ever Win Company) הוצבו זה לצד זה במרחק זהה של 43.8 ס"מ זה מזה ונשלטו יחדיו באמצעות אפליקציה שהותקנה במכשיר סמארטפון אחד. על פי קוואן ג'יניו, סמנכ"ל טכנולוגית של החברה הסינית, האתגר הגדול בהוצאת הריקוד הרובוטי בפועל היה חשש מהפרעות שידור בתקשורת האלחוטית בין הרובוטים לסמארטפון.

ביצועו המוצלח של הריקוד המשותף קיבל הכרה וחותם רשמי בדמות רישום שיא גינס חדש , בקטגוריה "מי ידע שיש שיא כזה עד היום"- המספר הרב ביותר של רובוטים אשר ביצעו ריקוד באופן סימולטני. אגב באופן מסקרן, גם השיא הקודם בקטגוריה נרשם על ידי חברה סינית- UBTECH Robotics Corp שהצליחה להעמיד מוקדם יותר השנה 450 רובוטים בלבד על רחבת הריקודים. מה גרם לסינים להתאהב דווקא בקונספט של רובוטים רוקדים ביחד? שאלה טובה.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים