מדע וטכנולוגיה

כל הפחדים כולם – אפליקצית צילום נפרצה ושימשה למעקב אחר ילדה בת 8

מצלמה

כיצד הצליחו האקרים להשתלט על מצלמת אבטחה בחדרה של ילדה קטנה וכיצד נחשפה הפריצה? כל התשובות

צילום: pixabay

אחת הסצינות היותר נפוצות בסרטי מתח ופעולה המשלבים התייחסות לפעילות האקרית, היא זו בה גאון המחשבים מצליח בעזרת כמה הקשות דרמטיות על המקלדת, להשיג שליטה על מצלמת רשת בביתו של יעד כלשהו מבלי שזה מודע לעין המביטה בו במרחק. על פי עדותה ג'ניפר, אם לילדה המתגוררת בטקסס, לא מדובר בתסריט בדיוני אלא בסכנה מציאותית לגמרי.

תחילתה של הפרשה נחשפה בידיי שלבי לביי מאורגון, אשר נתקלה באקראי באפליקציה בשם Live Camera Viewer בה שודר בין היתר; שידור חי ממצלמה ממה שנראה כחדרה של ילדה קטנה.

בתור אם בעצמה נחרדה שלבי מהאפשרות כי מישהו אכן מצלם ילדה קטנה בלא ידיעתה ומעלה את השידור לרשת ועל כן העלתה את הנושא בפוסט בצירוף צילום מסך לקבוצות פייסבוק של אימהות. במימוש המוכר לתופעת הויראליות, הפוסט שותף והגיע לאימהות רבות ברחבי ארה"ב ביניהן גם תושבת טקסס אשר זיהתה את החדר שהופיע בתמונה כחדרה של ביתה הקטנה של חברתה ג'ניפר.

הידיעה כי תמונותיה של ילדתה הקטנה שודרו ברחבי העולם עוררה באופן טבעי אצל ג'ניפר חרדה עצומה: "הם בבית שלי. אנשים מסתכלים על המתרחש בבית שלי, על הילדים שלי, מתלבשים, משחקים, ישנים״. על פי ממצאיה של חברת אבטחה אותה שכרה ג'ניפר, נראה כי מקור הפריצה למצלמה היה ברצונה של ילדתה הקטנה לשחק במיינקראפט, אשר הוביל אותה, ככל הנראה, להתחבר לרשת באמצעות שרת לא מאובטח.

 

 

 

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים