מדע וטכנולוגיה

אוהל ייעודי לחסרי בית יספק הגנה מפגעי מזג האוויר

חסרי בית, אנשים אשר אם מנסיבות החיים, מצבם הבריאותי או מבחירה, חיים את חייהם במרחב הציבורי. מחוסרי דיור הינה תופעה אשר קיימת כמעט בכל מדינות העולם, בוודאי באלה המתאפיינות בכלכלה קפיטליסטית. ההתמודדות עם תופעה זו והדיון סביב האופן בו על החברה להתייחס אליה משתנה ממדינה למדינה, אבל עובדה אחת אינה נתונה למחלוקת- בעת קיומם של תנאי מזג אוויר קיצוני, אוכלוסיית חסרי הבית היא אחת הנפגעות העיקריות, פגיעה אשר פעמים לא מעטות אף מסתיימת במוות.

דרך אחת להתמודד עם כך היא כי הרשויות הרלוונטיות ידאגו למתן פתרון אישי של בעיות דיור, תעסוקה, בריאות וכו' לכל אחד מדיירי הרחוב, היות שככל הנראה זה לא יקרה בקרוב, גויסה הטכנולוגיה על מנת לספק מענה אלטרנטיבי. ארגון ללא כוונת רווח בשם BillionBricks, הפועל בסינגפור, אחראי לפיתוחו של אוהל בעל עמידות יוצאת דופן למזג האוויר (שזכה לשם ההגיוני למדי – WinterHyde): יריעה בת 3 שכבות המספקת הגנה מפני מים וקור בחורף מצידו האחד ובקיץ, הצד השני חוסם את קרינת השמש ומספק בידוד מחום.

את יריעת האוהל (אשר עלותה עומדת על 100 דולר) ניתן להרכיב בקלות על מוטות PVC סטנדרטיים (אותם נדרש חסר הבית למצוא בעצמו) וכך לקבל מחסה מפגעי מזג האוויר אשר יכול לשמש משפחה בת 2 מבוגרים ו-3 ילדים. ההפרדה בין היריעות למוטות, כך על פי מייסד הארגון, נועדה לאפשר שינוע נוח וקל יותר של האוהלים בקרב הזקוקים להם.

בכדי להוכיח את יעילות האוהל קיים הארגון פיילוט בן חצי שנה בניו דלהי, הודו, שם שוכנו 12 משפחות חסרות בית באוהלים החדשניים, בסיומו בוצעו כמה שיפורים במוצר, דוגמת אפשרות לתאורה מובנית.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים