מדע וטכנולוגיה

אדריכלות וירטואלית – תכנון בניין תאגיד Nvidia נעשה באמצעות התקני מציאות מדומה

נגיד שהייתם נדרשים לתכנן בנין משרדים עבור 2,500 עובדים (מי מאיתנו לא היה באותה סיטואציה), ובמקביל נגיד שאתם חברת טכנולוגיה העוסקת בפיתוח שבבים. בהינתן העובדות הנ"ל בתסריט הדמיוני, איך תוכלו לנצל את כל זה לטובת הפרויקט ועל הדרך לקבל קצת יח"צ?

בפני הדילמה המורכבת הנ"ל עמדו מנהלי חברת Nvidia בדרך להקמת מתחם חדש (עלות מוערכת 380 מליון דולר) למטה החברה בסנטה קלרה, קליפורניה, והתשובה אליה הגיעו היתה מסקרנת למדי – הפעלת מערכת הדמיה בשם Iray המבוססת על מעבדים גרפיים מתוצרת Nvidia, ומסוגלת לפעול בתיאום עם קסדות מציאות מדומה.

איך זה בא לידי ביטוי בפועל? סקוט דהוודי, אמן הדמיה ואחד מעובדי חברת האדריכלות שהופקדה על תכנון המתחם אומר: "אני די מרגיש כמו ילד בחנות ממתקים, בפעם הראשונה ש-Nvidia נתנה לנו גישה למערכת נשארתי ער עד 3 לפנות בוקר״. דוגמא טובה ליכולותיה של המערכת, ניתן למצוא בשימוש שנעשה בה בנוגע לגגוני זכוכית, שהוחלט לקבעם בגג הבניין על מנת לאפשר כניסת אור טבעי. בכדי לקבוע מה הם המיקומים המיטביים לאותם גגונים, ערכה Iray הדמיה למסלולה של כל קרן אור שתחדור למבנה, לאורך כל שעות היממה ובכל אחד מימות השנה.

ההדמיה אפשרה למתכננים לצפות באפקט שעתיד להתרחש, בו כל גגון פוטנציאלי יכיל כמות אור שמש בכל חלקי המבנה המתוכנן, ובדרך זו לקבוע את המיקום האידיאלי.

קסדות המציאות המדומה לעומת זאת, שימשו את המתכננים על מנת לבחון את התכנון מנקודת מבטו של אדם אשר נע במתחם, לאורך המסלולים השונים. בניית המתחם אמורה להסתיים בסוף שנת 2017.

האם שימוש בהתקני מציאות מדומה יהפוך להיות תו תקן באדריכלות בת זמנינו?

רק הזמן יגלה.

 

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים