חדשות בעולם

כשנגיע לגשר, נחצה אותו. אבל אם הוא עשוי זכוכית?

בשנה האחרונה סין השקיעה כסף ומשאבים רבים בבניית גשרים מזכוכית. כאשר משתמשים בזכוכית כחומר גלם יש לוודא כי הגשר אכן בטיחותי, על כן, הרשויות הסיניות הגו תוכנית מבריקה: הם הזמינו תיירים לעמוד על הגשר ולנסות לנפץ אותו עם פטישים, מתבקש בסך הכל.

china-glass-bridge_650x400_51467114371צילום: YouTube/New China TV

קבוצה של 30 מבקרים הוזמנו לגשר בעיר ז'אנגג'יאג'יה שבמחוז חונאן, כל אחד קיבל פטיש במשקל 5.5 ק"ג והתבקש ללכת לפרוק את זעמו על הגשר. הגשר המדובר תוכנן להיות הגשר הארוך ביותר (430 מ') וגם הגבוה ביותר (300 מ') בכדור הארץ, הבנייה שלו הושלמה באביב 2016 ומומחים טוענים כי הוא יכול לשאת את המשקל של 800 אנשים יחדיו. גשמים ומזג אוויר סוער דחו את הפתיחה שלו בכמה חודשים אך הוא אמור להיפתח עד סוף השנה הקרובה.

china-glass-bridge_650x400_81467114485צילום: YouTube/New China TV

למרבה המזל, אף אחד מהמשתתפים לא הצליח למוטט את הגשר לפני הפתיחה הרשמית, אבל רבים מהם השאירו סדקים בשכבה העליונה של הזכוכית. (הגשר בנוי משלוש שכבות של זכוכית, כל שכבה בעובי 15 מ"מ). בכדי להמשיך ולחזק את אמינותו של היצרן, דאגו לשלוח ג'יפ של volvo במשקל 2 טונות עמוס באחד עשרה נוסעים שיסע לאט על הגשר הסדוק. לבסוף קראו לעשרת התיירים האחרונים על מנת שימשיכו להכות ברצפת הזכוכית של הגשר.

china-glass-bridge_650x400_61467114535צילום: YouTube/New China TV

"גם אם הזכוכית נסדקת, הגשר לא יתפרק לחתיכות", אמר צ'ן זידונג, בכיר בחברה שאחראית על גשר.

אירועי יח"צ מסוג זה נועדו להרגיע ולהבטיח למבקרים הפוטנציאלים שהכל תקין, במיוחד לאחר שדיווחים על סדקים בגשרים סינים אחרים התפרסמו אשתקד וגרמו לפאניקה קלה בקרב הציבור הסיני. באותה תקרית, שהתרחשה בגשר שנפתח לאחרונה בהר יונטאי באוקטובר 2015, ספל ברזל הצליח לסדוק את הזכוכית, וגרם לחלק מהעוברים והשבים לרוץ בצרחות לצידי הגשר. למרות שהרשויות עשו את מיטב יכולתם להרגיע את המבקרים שהגשר עדיין בטוח להליכה, רבים נשארו סקפטיים, במיוחד לאחר שספל הצליח לנפץ פאנל שלם מהגשר.

האם אתם מספיק אמיצים כדי ללכת על הגשר? צפו בוידאו המלא והחליטו בעצמכם.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים