ביקורות סרטים

תעלומה בסילבר לייק

עידו הלמן יצא לתעלומה בסילבר לייק בלוס אנג'לס השמשית ונהנה מכול רגע.

צילום: Pascal Volk

דיוויד רוברט מיטשל, זיכרו את השם.

לפני 4 שנים הוא סומן כאחד הבמאים המבטיחים ביותר שעובדים עכשיו בהוליווד כאשר הוציא את סרט האימה המשובח 'מישהו עוקב אחרי'. הסרט, שמתהדר בבימוי נהדר ולא מעט קטעים באמת מפחידים, סימן את דיוויד רוברט מיטשל כבמאי שכדאי לעקוב אחריו. עכשיו הוא מוציא את 'תעלומה בסילבר לייק', קומדיית פילם נואר שמתרחשת בלוס אנג'לס ועצם הגעתה להפצה סדירה בבתי הקולנוע בארץ היא לא פחות מנס חנוכה.

אתחיל את הביקורת ככה: אם אתם אוהבים את הקולנוע האמריקאי שלכם קצת שונה מהמקובל ובא לכם סרטים שהם לא סרטי ילדים, קומדיות צרפתיות או גיבורי על, יגיעו יותר בתכיפות לבתי הקולנוע בארץ. הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות כרגע זה לקנות כרטיס ל'תעלומה בסילבר לייק'.

כי הסרט הוא פילם נואר חצוף, מקורי ומשעשע. יש ב'תעלומה בסילבר לייק' לא מעט רפרנסים לסרטים מכול הזמנים, למשחקי וידאו ישנים ולאירועים מההיסטוריה. העריכה מגניבה ומזכירה קצת סרטים של אדגר רייט. הסרט מלא בנשמה, לב ונראה שהצוות נהנה מכול רגע על הסט ובכללי הסרט ממש, ממש מהנה.

את הסרט מוביל אנדרו גארפילד (הידוע גם כספיידרמן פוסט טובי מגווייר) והוא ממש משעשע בתור גיבור הסרט: בחור זרוק שיוצא למסע ברחבי לוס אנג'לס בעקבות בחורה שמשתעשעת בבריכת השחייה שלו. בדרך הוא נתקל בכתות, מסיבות, אנשים שרוצים ברעתו ובנוף הלוס אנג'לסי המשגע.

'תעלומה בסילבר לייק' לא חף מבעיות. הוא די ארוך והיה אפשר להוריד ממנו כרבע שעה בערך (שמועות טוענות שכרגע עובדים על גרסה מקוצצת קלות לסרט. הוא רק ירוויח מכך) וגם היחס של היצירה לנשים וכלבים די בעייתי ובתור חובב כלבים בעידן metoo זה קצת הפריע לי.

אבל אלו זוטות, כי 'תעלומה בסילבר לייק' הוא אחד הסרטים המקוריים, המשעשעים, המהנים והייחודיים של השנה. שווה לצאת בשבילו בגשם ובקור המקפיא.

Article author

תעלומה בסילבר לייק

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים