לייף סטייל

תזונה פליאוליתית: עוד דיאטה או שינוי מהותי באורח החיים?

תנועת הפליאו החלה להתפתח בשנות ה-70 של המאה ה-20 בארה״ב. הפליאוליתים צורכים רק בשר ודגים, ירקות, ביצים, ושמנים מפירות. הם אינם צורכים קטניות, לחמים, אוכל מעובד ועוד.

צילום: janeb13

הטרנד של פליאו או תזונת האדם הקדמון תפס תאוצה בישראל ובעולם בשנים האחרונות, ושלא תעזו לקרוא לזה "דיאטה", כי מדובר בשינוי אורח חיים קיצוני, לא רק במטבח, אלא גם מבחינת פעילות גופנית. מי שמתכנן לעשות פליאו במטרה לרזות, שיחשוב פעמיים. ההרזיה כמובן תגיע, אבל רק בצורה של תופעת לוואי נעימה. המטרה העיקרית של תזונת פליאו היא להפסיק לאכול מוצרים מעובדים ולהבריא את הגוף שלכם.

צילום: KoiQuestion

מה מותר לאכול?

כמו האדם הקדמון, מותר לכם לצרוך רק אוכל שניתן לצוד או ללקט – כלומר בשר, דגים, פירות ים, ביצים, ירקות ופירות. בנוסף, מותר שמן זית בכבישה קרה, שלהבדיל משאר השמנים הצמחיים הוא בעל סגולות בריאותיות רבות. שמן "טוב" נוסף הוא שמן קוקוס, שנראה יותר כמו חמאה, כי הוא שומר על מצב צבירה מוצק בטמפרטורת החדר. את הבשר מותר לכם לטגן, לבשל או לצלות. גם את הירקות יש לאכול טריים, מבושלים או בתנור. אין צורך לחסוך בשמן זית, מותר להוסיף אותו למנות מבושלות או אפויות בכמות נדיבה. אם בא לכם להעביר את האוכל שלכם טיגון קצר – השתמשו בשמן קוקוס או בגהי (חמאה מזוקקת שאפשר להכין לבד בבית או לקנות בחנויות טבע או שווקים מיוחדים). כמו כן, פליאוליתים מנוסים אוכלים גם חלקי פנים, כמו לשון, כבד, טחול, קורקבנים, זנבות ואפילו רגלי עוף (לא שוקיים. רגליים ממש, אלה עם הציפורניים).

צילום: cegoh

מה אסור לאכול?

מוצרים מעובדים, כגון קמח לבן, סוכר (גם לבן וגם חום), ממתיקים מלאכותיים, שמנים צמחיים כמו שמן קנולה או חמניות, מאחר והם מעובדים. כל מוצר המכיל סויה אסור בתכלית האיסור, כי שוב, מדובר במוצרים שעברו דרך מאד ארוכה מאזור הגידול שלהם עד השולחן שלנו. מצד אחד אסור לצרוך חלב פרה ניגר וגבינות רזות, כי אלה מתועשים שלא כצורך. מצד שני, תוכלו ליהנות מגבינות שמנות ושמנת. את הקפה שלהם הפליאוליתים שותים או עם כפית של שמן קוקוס בפנים או עם חלב קוקוס, ואז גם אין צורך בממתיק.

צילום: trmdttr

ואם בכל זאת בא לכם לא רק להיות בריאים יותר, אלא גם רזים יותר, שיטת הפליאו היא דרך נהדרת ובריאה, בהתחשב בכך שמותר לאכול כמה שרוצים. אבל כדי להאיץ את הירידה במשקל, תצטרכו לוותר על מוצרי חלב, ירקות עמילניים (תפוח אדמה) ולהגביל את כמות הפירות בין 1 ל-2 ביום.

אז נכון, היום אתם כבר לא צריכים לצאת לצוד כדי לאכול, והאבזור של המטבח שלכם לא ממש תואם את התקופה הפליאוליתית, אבל עצם העובדה שאתם מקפידים על הבריאות שלכם ולא מסכימים להכניס לגוף מוצרים מעובדים, מעוררת השראה!

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?

לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים