שווה בדיקה

תוספי ברזל – כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

תוספי ברזל מכילים ברובם את המינרל הנפוץ ביותר בגופנו – הברזל. מינרל זה חשוב לאדם מאוד מכיוון שהוא מסייע בהובלת החמצן אל רקמות הגוף. אנשים שיש להם מחסור בברזל עשויים לסבול ממחלות שונות כשהנפוצה מביניהן היא אנמיה. 

תוספי ברזל – במה מדובר?

תוספי ברזל מכילים ברובם את המינרל הנפוץ ביותר בגופנו – הברזל. מינרל זה חשוב לאדם מאוד מכיוון שהוא מסייע בהובלת החמצן אל רקמות הגוף. אנשים שיש להם מחסור בברזל עשויים לסבול ממחלות שונות כשהנפוצה מביניהן היא אנמיה. 

תוספי ברזל מספקים עבור האדם את הברזל שלעיתים חסר לו ובכך מאפשרים לו להמשיך לנהל את אורח חייו ללא חולשה, חולי או קשיים בריאותיים שונים.

כמה ברזל צריך לצרוך ביום אדם ממוצע?

ראשית כל חשוב לציין כי בטרם פונים לתוספי הברזל שנמכרים כיום יש להבין כי הברזל מצוי גם במזון שאנו אוכלים. תוכלו למצוא ברזל במזון מן החי, למשל כבד עוף או בשר הודו. גם בבשר בקר יש כמות נכבדת של ברזל, גם בביצים ובדגים. 

אם אינכם אוכלים בשר ודוגלים בצמחונות, ודאי תשמחו לשמוע כי ברזל מצוי גם במקורות מן הצומח כמו שקדים, שומשום, שעועית, חומוס ועוד. ובכל זאת, לומרות שאנשים אוכלים מזונות אלו לעיתים הם עשויים לסבול ממחסור בברזל ואז רצוי להשתמש בתוספי ברזל. בטרם קונים את התוסף, יש להיוועץ עם רופא משפא או עם רוקח. 

נשים בהריון למשל, מתבקשות ליטול תוסף ברזל כבר מחודשי ההיריון המוקדמים וזה מכיוון שגופן עובר תהליך אחר בשל המצאות העובר ברחם. על מנת לדעת כמה ברזל עליכם ליטול תצטרכו לעבור מספר בדיקות, למשל בדיקת דם, משקל ועוד. אלו יבהירו לרופא ולכם מהי הכמות הנחוצה לכם מדי יום. 

כמובן שאנשים החולים באנמיה יזדקקו לכמות ברזל גבוהה יותר מאשר אדם שיש לו פשוט ירידה בכמות הברזל התקינה. כמו כן, אין ליטול את התוספים לאורך שנים ארוכות אלא רק עד שיתייצב המצב ובדיקות הדם יציגו תוצאות חיוביות וטובות עבורכם.

מה קורה אם אין מספיק ברזל בגוף?

כאשר בדיקות הדם מציגות כי אין מספיק ברזל בגוף עליכם לגשת לרופא ולבקש מרשם לתוסף ברזל. מרבית הברזל בגופנו מצוי על כדוריות הדם האדומות והוא מסייע להוליך את החמצן מן הריאות של האדם אל הרקמות בגוף. 

אנמיה יכולה להתפתח אם אין לנו מספיק ברזל אך גם בעיות בריאותיות נוספות כמו חולשה, חיוורון, עייפות מתמדת, קוצר נשימה, דופק מהיר וחזק, בעיות זיכרון וקושי להתרכז, נשירת שיער מרובה ועוד. את כל אלו ניתן למנוע באמצעות כמוסה או טבליה של תוסף תזונה המכיל ברזל. אצל אנשים מבוגרים וקשישים, נשים בהריון וחולי אנמיה יש חוסר בברזל בצורה מוגברת ועליהם ליטול ברזל על בסיס יום יומי ולאורך תקופה ארוכה יותר.

איפה ניתן לקנות תוסף ברזל?

ניתן לרכוש תוסף ברזל מומלץ של אלטמן, תמצאו אותו בכל בית מרקחת מורשה או אצל היבואן הרשמי. כיום ניתן לרכוש גם דרך אתרי האינטרנט השונים המספקים תוספי תזונה.


תוספי ברזל – כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים