מדע וטכנולוגיה

שיווק בעולם החדש – המקצוע המבוקש המשלב יצירתיות והיי-טק

מחקר זריז על לימודי פירסום ושיווק דיגיטלי יכניס לעולמך שפע של מושגים חדשים אך קריטיים לתחום. מדריך קצר שיעזור לך לגלות אם בדמך זורם DNA של ניהול סושיאל או בכלל PPC.

הימים בהם לימודי פירסום הכינו אותך לישיבות ארוכות ואפופות עשן סיגריות סביב שולחן מוכתם קפה חלפו מן העולם. כיום, בבואך לחפש את המקום המתאים ביותר כדי להתחיל בו לימודי פירסום, בוודאי יצוצו לפניך שמות של קורסים שונים הנראה בתחילה כי בכלל נלקחו מעולמות המחשוב והתכנות. ובכן, לימודים מסוג זה כיום הינם הרבה יותר מאשר לימודי קריאייטיב, מתפקידם להכין את פרסומאי העתיד גם לתפקידים כמו ניהול סושיאל ברשתות חברתיות, PPC (pay per click) העוסק בפרסום בתשלום ברשת, SEO (search engine optimization) העוסק בקידום ושיווק בפלטפורמות קיימות על בסיס תוכן חדש. בהמשך הכתבה, נסביר בקצרה על שיווק אינטרנטי, מדוע הוא כה פופולרי ובאילו טכנולוגיות נעשה שימוש נרחב.

מהו שיווק אינטרנטי?

שיווק אינטרנטי הינו שוק שרק הולך ומתרחב עם הזמן. למעשה, הרשת הינה זירת מסחר ענקית. שטח הפירסום בה הולך ומתרחב ואיתו גם הצורך באנשי שיווק המסוגלים להבין את המדיה, את התמורות החלות בה ובעיקר את מה שניתן ליישם ע"י שימוש נכון בכלים העומדים לרשותנו כמשווקים ומפרסמים. במציאות בה כל שאלה הופכת לחיפוש בגוגל ומנת המציאות היומית נצרכת דרך הפייסבוק, שני התחומים העיקריים בעולם זה הינם ה-SEO וה-PPC. שני כלים אלה, שהפכו כבר לטבעיים בעולמנו, הכניסו חידוש שלא היה ברשות המפרסמים בעבר. שכן, שלט חוצות או אפילו מודעה בעמוד הראשון לעיתון היומי לא יכלו לתת למפרסם יותר מרמז על כמה התייחסות באמת משכה המודעה. בעולם הפירסום באינטרנט יכול המפרסם לדעת בדיוק כמה הקלקות, חיפושים או מכירות הלכה למעשה התקבלו ביחס להשקעה בפירסום, דבר עליו יכל רק לחלום טרם לעידן הנוכחי.

אילו טכנולוגיות עומדות לרשות אנשי השיווק?

כוחה האדיר של הרשת עומד לימינם של כל החושקים בגרף מכירות חיובי. לשם כך נעשה שימוש באנליסטים המסוגלים להוציא מגמה או מסקנה מתוך כמויות עצומות של מידע המוזרם לכיוונם. בנושא דומה, אך מעט אחר, ניתן גם לעשות שימוש במנהלי מערכות מידע. בנוסף, תחת ההנחה הגורפת כי "התוכן הוא המלך", אסטרטגיית תוכן חשובה במיוחד על מנת להתאים את אופי התכנים ורמתם לפיזורם ברחבי הרשת. בסופו של דבר התוכן יהיה השורה התחתונה אותה יפגוש הלקוח כשיאלץ לעשות את הבחירה. במקביל לאלה, תקשורת חזותית או עיצוב גרפי ישלימו את התמונה כך שבנוסף לתוכן ולמיקום גם תהיה משיכה לעין ועקב כך הגברת הסיכוי להתעניינות במוצר.

שיווק ברשתות חברתיות ובמנועי חיפוש

בתוך עולם הרשתות החברתיות והחיפוש הממומן, תחום ה-PPC נחשב לפופולרי במיוחד. כאמור, הוא מאפשר מדידה אופטימלית של כל הקלקה ובכך להתאים ולשפר את רמות הדיוק בהן נשתמש בפעם הבאה. כמו כן, הוא מאפשר ללקוח לא לשלם על פירסום "גדול" ולא בהרכח אפקטיבי כמו שלט חוצות, אלא רק בעבור פרסום מוצלח, הקלקה כאמור. בהתאם לכך דורש עולם ה-PPC יכולת לעבודה מרובה מול מחשב וחיבור טוב לעולם המספרים והאנליטיקה.

השיווק שנעשה בעזרת מנועי חיפוש, מתקשר ל-SEO, כאן ישנו קשר הדוק יותר לתוכן, יצירתיות, מילות מפתח אך גם היכולת ליצור קוד אשר יקדם את המוצר אותו אנו מעוניינים לקדם. זהו קידום מכירות אורגני. בעזרת שני אלה, תוך עיבוד נתונים נכון, ישנה אפשרות ללמוד כיצד להביא להזרים טראפיק לכיוון שלך ולא לכל הכיוונים, או כלל לא.

לסיכום, לא כל קורס לימודי שיווק יכול להביא אותך למקום הנכסף בעולם הפירסום והשיווק. טרם להרשמתך ללימודים, יש לוודא כי מכלול הקורסים הנלמד אכן יהיה רלוונטי לשוק העבודה בתחום. בסיום הלימודים, אפשרויות העבודה יכללו חברות אינהאוס, סוכנויות דיגיטל או אפילו בתור עצמאי. אולי יהיה כדאי לוודא עם כמה מקומות שונים לגבי דרישותיהם, לפחות לתפקיד ראשון בחברה. כך בוודאות תתבצע בחירת הקורס הנכון. בהצלחה.


שיווק בעולם החדש – המקצוע המבוקש המשלב יצירתיות והיי-טק

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים