תרבות ופנאי

קשר שתיקה: 10 מקומות שירושלמים לא יספרו לכם עליהם

פעמים רבות אומרים שבירושלים אין מספיק מקומות בילוי ושחסרה תרבות. אם תשאלו אותנו, זה אינטרס מובהק של המקומיים בשביל שיוכלו לשמור את כל הטוב הזה לעצמם.

צילום: israeltourism

עיר הבירה של ישראל מקבלת הרבה ביקורות על כך שאין לאן לצאת אליה, ואין מה לעשות בה. כירושלמית אסלית אני יכולה להעיד שזה פשוט לא נכון. כנראה שמי שדיברתם איתו לא חיפש טוב מספיק, או הגיע עם דעה קדומה על העיר. אז הנה 10 הסיבות לבקר בירושלים (לא כולל הסיבה הברורה מאליו שזה הכותל):

1. שוק מחנה יהודה
לא בשביל הפירות, ולא בשביל הצעקות, למרות שהם חלק בלתי נפרד מההווי הירושלמי, אלא בשביל מקומות הבילוי. בערבים, ובעיקר בימי חמישי, מסעדות פותחות את שעריהן למבקרים בשוק, ומציעות אוכל ביתי, אותנטי ואלכוהול. החוויה הקולינרית מצדיקה את החוויה, ולא סתם הרבה מפורסמים עושים עלייה לרגל בסופ"שים כדי לבקר במסעדות השוק.

צילום: Emmanuel Dyan

2. ארוחה באמריקן קולוני
קצת לתוך מזרח העיר, צפונית לעיר העתיקה, תוכלו למצוא מלון 5 כוכבים עם מסעדה משובחת (לא כשרה כמובן). מדובר במקום בילוי יוצא דופן, ואם אתם חוגגים אירוע מיוחד, כדאי לכם לשקול ללכת למלון הזה, שמספק אוכל גורמה, אלכוהול טוב, ושירות טוב מהסוג שקשה לפעמים למצוא במרכז.

3. קפה קדוש
אם אתם נשארים לארוחת בוקר בעיר, או פשוט רוצים לבוא במיוחד בשבילה, אז קפה קדוש הוא המקום בשבילכם. עם ארוחות הבוקר המושקעות והאווירה החמימה והביתית מרגע שנכנסים בדלת, אתם לא תרצו לעזוב. בגלל המיקום המעולה של המסעדה, אחרי שתצאו תוכלו לעשות סיבוב קניות על רחוב יפו או בבן יהודה, או אפילו לרדת במורד הרחוב אל כיוון ממילא או העיר העתיקה.

צילום: israeltourism

4. תמול שלשום
אם כבר ארוחת בוקר, עוד מקום מעולה לאכול בו הוא תמול שלשום, שהשקשוקות שלו הפכו למותג. אבל מעבר לחוויה הקולינרית המקום מציע גם חוויה אינטלקטואלית והוא אחד מבתי הקפה הראשונים בארץ בכלל ובירושלים בפרט שהעלו על קירותיהם ספרי עיון וקריאה. המקום גם מארגן ערבי שירה, ערבים עם סופרים ומשוררים ואפילו חידונים (בנושאים מגוונים כמו הארי פוטר).

5. סושי רחביה
אז נכון שסושי אפשר לאכול בהרבה מקומות, אך סושי רחביה, אחת הסושיות הראשונות בירושלים, היא כבר מותג שפתח עוד סניפים, אבל סניף הדגל, שיושב בלב רחביה עדיין מצדיק עלייה לרגל. מעבר לסושי טעים, המקום ממוקם בלבה של שכונת רחביה, המעוז הסטודנטיאלי בעיר, עם שלל בוטיקים שווים, מקומות בילוי נוספים ובמרחק הליכה ממרכז העיר.

צילום: israeltourism

6. תיאטרון החאן
ממש ליד מתחם התחנה הראשונה בירושלים, מרחק הליכה משדרת הבילוי של עמק רפאים מצד אחד, וגן הפעמון מהצד השני, עומד לו התיאטרון הכי טוב במדינה. עם אנסמבל שחקנים קבוע, הצגות מקור והתמחות בעיבודים מודרניים לקומדיות קלאסיות (זוכרים את ההצלחה המסחררת של "הקמצן" של מולייר בשנות ה-2000?), התיאטרון מספק הצגות איכותיות לקהלים יותר אינטימיים מאשר תיאטרון ירושלים או הבימה, ובמחירים הרבה יותר משתלמים מהם.

7. מתחם התחנה הראשונה
מתחם התחנה הראשונה בירושלים נפתח למבקרים לפני שנים בודדות, וכבר הפך לאתר עלייה לרגל לירושלמים ולמבקרים מרחבי העיר. ההופעות שמאורגנות שם, השוק המקורה והאווירה המשפחתית נהדרים לבילוי יומי. אבל כשמחשיך, ומתחיל להתקרר, כדאי לצאת לטיול רומנטי דווקא בשביל הרכבת שמוביל לפארק קטן ורומנטי שלרגע משכיח מכם את העובדה שאתם בישראל ומאפשר לכם לחלום שאתם בפריז.

צילום: Guillaume Paumier

8. פארק עמק הצבאים
אמנם גן החיות התנ"כי הוא האטרקציה המוכרת יותר, אך למי שלא חובב גני חיות, כדאי לבקר דווקא בפארק, שממוקם גם כן בדרום העיר, ומאפשר לחוות טבע ולהתרשם מהבריכות ומבעלי החיים שמסתובבים בפארק.

9. התקליט
יש הרבה מקומות טובים לצאת אליהם במרכז העיר, אבל יש אחד שעומד שם כבר שנים רבות ומושך קהלים. התקליט נמצא בלב רחוב יפו, ממוקם ברחוב צדדי, אפשר לבוא אליו בקבוצות גדולות, יש מוזיקה טובה, התמחות באלכוהול, ואם יש לכם מאנץ' ובא לכם פיצה למשל, יש את פיצה ג'ייקוב (הפיצה הטובה בירושלים) ממש ליד.

צילום: ChrisYunker

10. הבירמן
אם אתם מחפשים הופעות בעיר, אז חוץ מהזאפה והצוללת הצהובה, יש ביסטרו-פאב שממוקם בלב מדרחוב בן יהודה ומעלה מופעי ג'אז מזה שנים. השירות מעולה, המוזיקה טובה, ואם קר לכם אז יש שמיכות שאפשר להתכסות בהן. נשמע כמו ערב חורפי ירושלמי מהסרטים.

בונוס
אם אתם חובבי קולנוע, אל תשכחו לבקר בקולנוע לב שבעמק רפאים. פתוח בימי שבת, מקרין סרטים איכותיים מזה שנים רבות, ויש בו מסעדה קטנה וחמודה. נכון שהסינמטק יותר מוכר, אבל המיקום של קולנוע לב הרבה יותר נוח גם בתחבורה ציבורית, וגם כי הוא ממש ליד מתחם התחנה, גן הפעמון ושדרת הבילוי של עמק רפאים.

צילום: restaurandocoracoes

 

Article author

קשר שתיקה: 10 מקומות שירושלמים לא יספרו לכם עליהם

‎תגובה אחת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים