לייף סטייל

מה אתם באמת יודעים על וניל?

הוא משתייך למשפחת הסחלביים ושמו הלטיני נגזר מהשם Vagina. מעבר להיותו אורח קבוע ברוב הקינוחים בעולם, הוא גם מלא ביתרונות שרובנו כלל לא מכירים: הקלה על דכאון, הורדת חום ותכונות אנטי בקטריאליות.

צילום: pixabay

כולנו מכירים את צמח הוניל או ליתר דיוק את התמצית המופקת ממנו. תמצית וניל (חשוב להקפיד על תמצית וניל טבעית ולא כזו המורכבת מחומרי טעם סינטטים, למשקיעים במיוחד – תרמיל וניל אמיתי) משמשת בהכנת אין ספור קינוחים, עוגות ומאפים ואין גלידריה המכבדת את עצמה שלא תציע לכם כדור גלידת וניל. בעברית קוראים לו שנף, מילה שהגיעה מהשפה הערבית ויש לה את אותו מובן. מקורו של השם הלועזי של הצמח במילה הספרדית Vaina, שלקוחה מהמילה הלטינית Vagina(תרמיל/נרתיק), הסיבה כמובן נובעת מכך שזרעי הצמח נמצאים בתוך נרתיק.
כל זה טוב ויפה, אך האם אי פעם חשבתם על הוניל כעל נוגד חימצון, אנטי-דלקתי או כעל תרופה המסייעת לפעילות המוח?
אם לא, כדאי שתתחילו, כי הוניל הוא כל זאת ועוד!

vanilla-589820_960_720צילום: pixabay

הוניל עצמו הוא צמח ממשפחת הסחלביים ומשתייך לסדרת האספרגאים. הזן הנפוץ ביותר בגידול החקלאי הוא זן שמקורו במקסיקו ושמו ״שנף ישר עלים״, אך כיום במדינות רבות בעלות אקלים טרופי, נפוץ גידולו של זן וניל מסוג זה. תמצית הוניל מופקת על ידי השרייתם של פולי הצמח היבשים באלכוהול, מה שמאפשר להנות מיתרונותיו הבריאותיים ומהארומה הנפלאה של התבלין מבלי לצרוך קלוריות רבות.

אז מה בעצם נותנת לנו תמצית הוניל?

לתמצית הוניל תכונות אנטיבקטריאליות:

תמצית הוניל הטבעית ידועה כחומר מחטא טבעי ופועלת נגד דלקות בגופנו, גם במקרה של פצעים מוגלתיים חיצוניים וגם בשימוש פנימי. מומלץ לשלב תמצית וניל בתזונה ומחקרים מצאו שהונילין עוזר להילחם בזיהומים פנימיים ואף מסייע לשיקום הכבד במקרה של פציעה.

vanilla-flower-8105_960_720

פריחת צמח הוניל

צילום: pixabay

תמצית הוניל הינה נוגד חימצון חזק במיוחד:

מדוע חשוב לשלב נוגדי חימצון בתזונה? גופנו חשוף לנזק מרדיקלים חופשיים (אטומים או מולקולות במצב לא יציב מבחינה אלקטרומגנטית, לכן הם זקוקים לאלקטרון נוסף, בעל כיוון סיבוב מתאים, כדי לחזור למצבם היציב) החודרים אליו כל הזמן מהאוויר ומהכימיקלים שנמצאים בו, הם נמצאים במזון שאנו אוכלים וכדומה. חשוב לציין כי נוגדי חימצון יעילים בהפחתת הנזק שגורמים הרדיקלים החופשיים. הוניל וחומר הטעם העיקרי בו, הונילין, ידועים כנוגדי חימצון יעילים, אך מעניין שדווקא תמצית הוניל הוכחה כיעילה מבין השניים.

vanilla-719063_960_720

צמח הוניל

צילום: pixabay

 מסייע במקרים של חרדה ודיכאון:

במקרים מסוימים, נמצא שוניל מסייע לחולים הסובלים מדיכאון וחרדה. יתכן שתכונה זו קשורה לסגולותיו האנטי-דלקתיות של הצמח.

מסייע בהורדת חום:

למרות שחום הוא סימן שהגוף נאבק במחלה או זיהום, אם בכל זאת רוצים להוריד את החום באופן טבעי ניתן להשתמש בתמצית וניל.

חשוב מאוד להקפיד להשתמש בתמצית וניל טבעית בלבד. במידה ואתם לא בטוחים איפה ניתן לרכוש, תוכלו למצוא מקלות וניל/תמצית וניל טבעית בכל חנות טבע/בריאות.

מעורר מינית:

אמנם המידע בספרות המקצועית הוא ישן ולא ממש אקטואלי, אך יש שיגידו כי וניל תורם להעצמת התשוקה ויכול לעזור בחדר המיטות. ספרו לנו בתגובות איך זה הסתדר לכם 🙂

 

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים