טבע וחיות

קוף אחרי בן אדם – מסתבר שגם קופים מפתחים התמכרויות

שימפנזים משתמשים בכלים כדי לסחוט את האלכוהול מעצי הדקל במערב אפריקה

שבט שימפנזים מבושמים התגלה על ידי מדענים החוקרים את השטחים הפתוחים במערב אפריקה. בדומה לבני אדם, הם הציגו "סימנים התנהגותיים של שכרות". שבט השימפנזים העביר את יומו תוך שתיית תמצית מותססת של עצי דקל מקומיים.

הקופים היו כל כך להוטים על תמצית עצי הדקל המשכרת (או בשמה המדעי את׳נול, הלא הוא האלכוהול שנמצא ברוב המשקאות האלכוהוליים), עד כדי כך, שהם פיתחו כלי שמורכב מעלה ומשמש כספוג אשר נועד לסחוט את הנוזל החוצה מהעץ. השימפנזים משפשפים את העלה בדופן הפנימית של גזע העץ, לאחר מכן הם סוחטים את הנוזלים המותססים מדופן העלה(האלכוהול), שותים אותו והנה מתחילה לה מסיבה שלא הייתם רוצים להחמיץ!

החוקרים מאוניברסיטת אוקספורד ברוקס הבריטית, היו עדים לכך ששימפנזים מכל הגילאים שותים את רכז הדקלים המשכר, ושחלק מהם אפילו צורכים כמויות משמעותיות ומציגים התנהגות דומה לשכרות בני אדם.

בירחון האגודה המלכותית הבריטית למדע טענו כי חלק מהם הפכו "מעופפים" ואחרים "עצבניים", אחד מהשימפנזים אף התנדנד על עץ, הכל בכדי להמשיך את המסיבה. ד"ר קימברלי הוקינגס, מומחית להתנהגות של בעלי חיים אמרה "יש מספר עדויות של יונקים לא אנושיים שצורכים אתנול בסביבה הטבעית שלהם, למרות שרובם נשארו לא מאומתות. חשוב לזכור שעדויות של צריכה מתמשכת והתמכרותית לאלכוהול אצל יונקים תועדה רק כשהם בשבי, בסביבת בני אדם".

מחקר נוסף שפורסם לאחרונה מצא שגם לקופים וגם לבני אדם יש מוטציה גנטית משותפת שמקלה עליהם משמעותית לעכל את האתנול. יש תיאוריה נוספת בעולם המדע המכונה "היפותזת הקוף השיכור" אשר טוענת כי ישנם יתרונות הישרדותיים מסוימים לצריכה של אתנול, המחקר הנוכחי של אוניברסיטת אוקספורד ברוקס מקדם את הרעיון הזה צעד אחד קדימה.

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים