מדע וטכנולוגיה

קולות מהחלל: איזה מסרים קיבלה האנושות לאורך ההיסטוריה?

למקרה שלא ידעתם, אם תקשיבו טוב טוב, אולי תשמעו את החלל מדבר אליכם..

צילום: skeeze

זה לא לקוח מפרק ב"תיקים באפילה", וזו גם לא מתיחת ה-1 באפריל. במאי 2015 נקלטו קולות לכאורה מהחלל החיצון, והעולם התחרפן. קולות שנשמעים רובוטיים מצד אחד, ומזכירים רשרוש מוזר מצד שני. הם הציתו את לבבות השומעים ברחבי העולם, וגרמו לתיאוריות לעוף באוויר. אך מה זה באמת היה, והאם זו הפעם הראשונה שאנו מקבלים "מסרים" מהחלל?

צילום: paulbr75

בנאס"א אוהבים לערוך ניסויים חדשניים, ולפני מספר שנים החלו להעלות בלוני הליום כמעט לחלל, לגבהים כמו 37 ק"מ מעל פני האדמה, ולהאזין למה שמקבלים. במאי האחרון באחד הבלונים הללו, ששהו בהם 12 סטודנטים חוקרי חלל, הקליטו קולות שעל פי חלק מהתיאוריות עלו מכדור הארץ ונקלטו בצורה מעוותת בקולטני הבלון, ששהה עדיין בתוך הסטרטוספרה, אך על פי המדד של נאס"א, היה כבר "כמעט" בחלל.

הקולות שנקלטו היו מחוץ לטווח השמיעה האנושי כי היו בתדירות נמוכה, ועל כן הואצו כדי להתאים לשמיעה שלנו. חלק משערים שמדובר ברוח שנושבת מתחת לבלון, אחרים חשבו שאלו הדים שעולים מהאוקיינוס, מערבולות אוויר או אפילו רעידות מהכבלים של הבלון. אתם תשפטו, זה מה שהם שמעו:

עוד קולות מוזרים ששמענו בחלל היו למשל בשנת 2002, כשקאסיני (קאסיני היא גשושית שנשלחה על ידי נאס"א וסוכנות החלל האירופית לחקור את כוכב הלכת שבתאי וירחיו) התקרבה לשבתאי, וזיהתה שיש מקורות לגלי רדיו רבים שעולים מכוכב הלכת, ונמצאים מחוץ לטווח השמיעה, ולכן הרעשים הואטו עד לטווח שמיעה. לחובבי הקונספירציות הרעש נשמע כמו דיבור.

רעשים מוזרים נשמעו גם ליד השביט רוזטה, שהשמיע רעשי תקתוק ופצפוץ לא מוסברים, שלדעת מדענים נובעים מהתנגשויות החלקיקים של השביט. רעשי סערה נשמעו מחוץ ליופיטר על ידי חללית שריחפה מעל לסערות והקליטה כיצד הן נשמעות, ורעשים מוזרים נשמעו גם על ידי הגששית וויאג'ר 1, שנשלחה לחלל החיצון (ויצאה ממערכת השמש רשמית בשנת 2012), והקליטה מה שלפי המדענים הוא קרינה יונית של גז בחלל החיצון, שמתנגש עם קרני שמש שמגיעות לשם.

אם בא לכם לשמוע 5 צלילים מוזרים מהחלל, אתם יותר ממוזמנים לצפות:

Article author

קולות מהחלל: איזה מסרים קיבלה האנושות לאורך ההיסטוריה?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים