שווה בדיקה

צ'ק ליסט לקראת החופשה המשפחתית בחו"ל

חודשי הקיץ בהם הילדים נמצאים מחוץ למוסדות הלימוד הם הזמן המושלם לצאת לחופשה מפנקת בחו"ל. לפני הנסיעה כדאי לדאוג שתהיו מוכנים הן מבחינת הציוד, הן מבחינת הביטוח המתאים והן מבחינת ההכרות עם המקום. הכנו עבורכם את הצ'ק ליסט המלא לחופשה בחו"ל.

חודשי הקיץ בהם הילדים נמצאים מחוץ למוסדות הלימוד הם הזמן המושלם לצאת לחופשה מפנקת בחו"ל. לפני הנסיעה כדאי לדאוג שתהיו מוכנים הן מבחינת הציוד, הן מבחינת הביטוח המתאים והן מבחינת ההכרות עם המקום. הכנו עבורכם את הצ'ק ליסט המלא לחופשה בחו"ל:

 

  • ביטוח נסיעות לחו"ל: האם כבר התקשרתם לחברת הביטוח שלכם והזמנתם ביטוח? תוכלו לעשות זאת באמצעות חברת כרטיסי האשראי שלכם או להיכנס לאתרי חברות הביטוח השונות ולהשוות מחירים לביטוח לחופשה. אם אתם מתכננים לעשות פעילויות אקסטרים כמו צלילה או סקי בחופשה אל תשכחו להוסיף את הכיסוי המתאים בביטוח נסיעות לחו"ל לפעילויות אלו בימים שתעסקו בהם בחופשה.
  • ארזתם לבד? חשבו מראש איזו כמות של בגדים וציוד תרצו לקחת עמכם והתארגנו עם כמות מספיקה של מזוודות. בדרך כלל, כל אחד מכם יוכל לקחת מזוודה אחת קטנה למטוס (טרולי), פריט אישי כמו: ארנק או תיק של מחשב ומזוודה אחת גדולה שתשב בבטן המטוס. כדאי לחלק את כל הציוד בין הנוסעים השונים (גם אם אתם מחזיקים בידיים את המזוודה של הילדים) כדי לשלם פחות.
  • חידוש הדרכון: גם אם הייתם בחופשה לפני מספר חודשים יתכן ודרכונכם או הדרכון של הילדים פג תוקף. בדקו זאת שבועות מספר לפני הנסיעה על מנת שתוכלו לגשת למשרד הפנים ולהאריך את תוקף הדרכון. טיפ קטן בהקשר זה: כדאי לדעת כי זוגות גרושים חייבים אישור מראש של בן הזוג לשעבר על מנת לבצע חידוש לדרכון של הילד המשותף. לכן, הכינו את בני הזוג שלכם מראש כי אתם עומדים לטוס עם הילד. 
  • הכרות עם היעד שלכם: לפני שאתם יוצאים לחופשה כדאי להכיר היטב את היעד אליו אתם נוסעים. נסו לקרוא באתרי התיירות השונים מידע על בית המלון, העיר בה תבקרו ומצאו עוד אטרקציות מעניינות לכל המשפחה במקום.
  • תרופות: אם אתם נוטלים תרופות באופן קבוע חשוב לוודא מראש כי אתם מביאים אותם אתכם מהארץ. מרשם ישראלי לא יתקבל בחו"ל ולא תוכלו לגשת למרפאה מקומית על מנת להשיג את התרופה. אם אינכם יכולים לקבל את כל התרופות מראש ניתן לקבל מכתב מהרופא המעיד על מחלתכם ולקבל מרשם (לא בזול) במקום בו תהיו.
  • הכנת תעסוקה לילדים בטיסה: טיסות ליעדים רחוקים יכולות לגרום לילדים להשתעמם ולרצות להשתחרר מחגורת הבטיחות של הכסא במטוס. הדרך הבטוחה ביותר לשמור עליהם לידכם היא באמצעות תעסוקה רציפה לאורך כל הטיסה. הכינו סרטונים על טאבלט (לא תמיד יש אינטרנט במטוס), חוברות ציור וצבעים, ספרים שתוכלו להקריא להם ועוד משחקי קופסה שניתן לשחק בשטח המצומצם בו אתם יושבים.
  • החלפת הכספים למטבע בנקודת היעד: לפני שאתם טסים כדאי כבר להחליף את הכספים שלכם. תוכלו לעשות זאת בצ'יינג' ישראלי מקומי או בדואר. בחו"ל נמליץ להשתמש בכרטיס אשראי שונה מהרגיל שלכם. תוכלו להטעין כספים בכרטיס נטען בדואר ישראל וכך לשאת עליכם כמות קטנה של מזומן. טיפ חשוב בתחום זה – את הכסף שעליכם כדאי להחביא בחגורת ארנק נסתרת.
  • מי מטפל במיצי? יש לכם עציצים שזקוקים לטיפול? בעלי חיים שישארו בבית? חשוב לארגן להם מראש סידור על מנת שלא ירגישו כמעט בהיעדרכם. תוכלו לפנות לשירותי דוגסיטר או קאטסיטר אן להכניסם לפנסיון אשר ידאג להם עד שתשובו. 
  • איך מגיעים לשדה התעופה? כיום יש מגוון דרכים להגיע לשדה התעופה – באוטובוס, רכבת, שאטל מאורגן, מונית או ברכב הפרטי שלכם. אם אתם בוחרים להשתמש ברכב שימו לב שיש להחנותו בשדה התעופה במתחם החנייה לטווח ארוך. החנייה לטווח קצר היא למשך עשרים וארבע שעות בלבד.
  • עריסה ותיק יד לתינוק: טסים עם תינוק? חלק מחברות התעופה יאפשרו לכם לשאול עריסה מיוחדת שתקל עליכם את התנועה בשדה ואת הישיבה במטוס.
  • כרטיס הטיסה שלכם: למרות שהיום מרבית כרטיסי הטיסה הם דיגיטליים ואם הזמנתם אותם באינטרנט תקבלו אותם באי-מייל ותוכלו להציגם בטלפון, כדאי לוודא כי יש לכם גם גרסה מודפסת של ההזמנה והכרטיס. אם לא הצליחו לאתר את ההזמנה שלכם בשדה יהיה קל יותר להציג מסמך כתוב.
  • השאירו מקום פנוי בטלפון לתמונות: בחופשות בחו"ל כרטיס הזיכרון נוטה להתמלא בזכרונות מצולמים. הביאו עמכם עוד כרטיס זיכרון לנייד או השאירו מספיק מקום לעשרות תמונות…

 

זהו, אתם מוכנים לחופשה הנפלאה מעבר לים. אל תשכחו להגיע מוקדם לשדה התעופה (בדרך כלל שלוש שעות לפני הטיסה)…


צ'ק ליסט לקראת החופשה המשפחתית בחו"ל

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים