ביקורות סרטים

צעצוע של סיפור 4

עידו הלמן חשש מאוד מ'צעצוע של סיפור 4', אבל האמת היא שהחששות התבדו ברגע שהסרט התחיל.

צילום: Gareth1953 All Right Now

יש לי קשר רגשי מאוד משמעותי לסדרת 'צעצוע של סיפור'. הסרט הראשון היה אחת הקלטות הכי נחרשות בילדות הניינטיז שלי (לצד 'מלך האריות'), הסרט השני הוא אחד הראשונים שזכור לי שראיתי בקולנוע ובסרט השלישי הייתי על סף דמעות מהתרגשות במהלך כול הסרט. במיוחד בסוף המושלם וסוגר המעגל שלו.

כשהכריזו על סרט רביעי בסדרה מיד התחלתי לחשוש. בסדרת 'צעצוע של סיפור' יש המון, אבל באמת המון, מה להרוס. זה נס שעד כה עשו בסדרה הזאת רק סרטים שהם לא פחות ממושלמים, כך שהחשש היה מאוד גדול. גם עם כול טריילר וחומר פרסומי שהגיע על הסרט חששתי. 'בשביל מה זה טוב?' 'למה להרוס?' שאלתי את עצמי כול הזמן. כך שכשנכנסתי לסרט קיוויתי שלא יהרסו לי את הילדות יותר מדי.

ובכן, החששות שלי התבדו ברגע שהופיע הלוגו של פיקסאר והסרט התחיל. כנראה שבאולפני הנורה המקפצת עדיין יודעים מה לעשות.

אחרי מה שהיה בסרט השלישי, וודי, באז וחבריהם הצעצועים נהנים מאוד בחברתה של בוני עד שמגיע צעצוע בשם פורקי (מזלגכף בתרגום חופשי). פורקי חושב שהוא זבל והצעצועים מנסים לו לגרום להבין שהוא צעצוע כמוהם. הכול נהיה מורכב כאשר בוני ומשפחתה יוצאים לטיול בכביש ביחד עם הצעצועים ופורקי בורח. וודי יוצא למסע בעקבות פורקי, פוגש חברה וותיקה ותוהה מחדש על המהות של להיות צעצוע (אתה צעצוע, צ-ע-צ-ו-ע, ברור?).

'צעצוע של סיפור 4', אתם בטח תחלקו עלי, הוא סרט לא פחות ממושלם (הפתעה! או שאולי לא?). נכון, הוא טיפונת פחות טוב מהסרט השלישי והראשון אבל בפני עצמו הוא חבילת בידור אולטימטיבית שקשה לסרב לה.

בין אם זאת האנימציה המרהיבה, מלאת הפרטים, הצבעונית לאללה והעושה נעים לעיניים. אני לא רוצה לדעת כמה שעות הושקעו ברינדור של כול פריים בסרט הזה אבל זה בטח המון.

התסריט והבימוי הם לא פחות ממלאכת מחשבת של עבודה מצויינת מצד אנשי פיקסאר. מדויקים, קצביים, נטולי שומן מיותר, עמוקים ומלאי כיף וצחוק.

הבדיחות בסרט קורעות מצחוק אבל הן לא משתלטות על הפיתוח והעומק הרגשי של הסרט. יש ב'צעצוע של סיפור 4' המון רגעים שייגרמו לכם לבכות ולצחוק בו זמנית (!) וזה חתיכת הישג, גם מפיקסאר עצמם שכבר הוכיחו מומחיות מרשימה בנושא הזה.

וזה נגמר בדמויות החדשות, בין אם זה בו ביפ שחוזרת אחרי שנעדרה מהסרט השלישי ונותנת לסרט החדש ממד פמיניסטי, הפעלולן הגדול של קנדה דיוק קאבום (בקולו של קיאנו ריבס, שעובר עליו קיץ די מוצלח בקולנוע) שכול סצנה איתו גרמה לי לצחוק כמו שלא צחקתי כבר הרבה זמן בקולנוע, צמד צעצועים מצחיקים (בקולם של קי ופיל, אגב) ועוד ועוד. הדמויות החדשות כתובות נהדר וכול סצנה איתן רק עושה חשק לעוד.

'צעצוע של סיפור 4'  גבר על כול החששות שלי והתברר בסופו של דבר כניצחון נוסף לפיקסאר ולסדרת הדגל שלהם. סרט שהוא לא פחות ממושלם. רוצו לראות, פשוט רוצו לראות.

נ.ב. אל תצאו כשהסרט נגמר. יש הפתעות ממש חמודות במהלך הקרדיטים.

Article author

צעצוע של סיפור 4

0 Comments

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים