תרבות ופנאי

עש חדש קרוי על שם דונלד טראמפ

יש לו בלורית מוזהבת ואיבר מין קטן, וחכו, זה עוד לא הכל.

צילום: Dr. Vazrick Nazari

בשנת 2016 התגלה מין חדש של עש למדע. לא נשמע כמו אירוע מעניין במיוחד, אבל לעש הזה היו תוכניות אחרות. כנראה שאת השם של העש הזה לא תצליחו לשכוח כל כך מהר, גם אם תתאמצו. כנהוג בקהילת המדענים, מי שמתמזל מזלו ומגלה מין חדש של חיה או צמח, זוכה לבחור את שמו. לעיתים קרובות בתוך השם המדעי מסתתר גם שמו של מי שאחראי לגילוי החדש. במקרים אחרים השם רומז על מאפיין של אותו המין. במקרה הזה בחר אותו אנטמולוג מומחה לחרקים, את השם נאופלפה דונלדטראמפי (Neopalpa donaldtrumpi). החוקר בחר לתת את הכבוד לנשיא ה-45 של אמריקה, דונלד טראמפ. השם נקבע בתחילת 2017 יומיים לפני השבעתו של הנשיא החדש. הסיבה שהוא בחר לקרוא לעש על שמו של טראמפ, כנראה לא קשורה בתמיכתו הפוליטית בטראמפ, לא של החוקר ולא של העש.

צילום: kennethkonica

מהסתכלות קצרה על העש המדובר, ניתן לנחש מה הביא את החוקר לבחור דווקא בשם הזה. ראשו של העש מעוטר במעין קשקשים צהובים זהובים, שמזכירים את הבלורית המפורסמת של טראמפ.

צילום: geralt

בנוסף, בית הגידול העיקרי של העש הוא בדרום מערב ארצות הברית, מקליפורניה ועד מקסיקו. יש המוסיפים שהשם מצביע על העיסוק הבלתי פוסק של הנשיא החדש בנושא הגבולות עם מקסיקו. עובדה מעניינת נוספת שהתגלתה תוך כדי בחינת העש החדש היא שאיבר המין של העש הזכר, קטן יחסית למינים דומים לו מאותה המשפחה.

צילום: trapgosh

כמו כן, יש שטוענים שמאחורי בחירת השם ישנה אמירה פוליטית, למרות שהמדענים אשר העניקו לעש את השם, מתעקשים שלעובדה זו לא הייתה השפעה בבחירתו. עוד קיוו החוקרים ששמו של דולנד טראמפ יעלה את העש לשיח הציבורי ויעודד דיונים בנושאי שימור טבע ומינים נכחדים, נראה שמהבחינה הזאת הם הצליחו.

סרטון בו רואים את עש דונלד טראמפ:

זאת אומנם הפעם הראשונה שמין חדש נקרא על שם הנשיא טראמפ בצורה רשמית, אך ביערות האמזונס יש מין של זחל, שמסתובב עם הכינוי "זחל דונלד טראמפ" כבר למעלה משנה. גם במקרה הזה, הדמיון קשור לבלורית האופיינית, או שאולי יש לומר לפאה האופיינית? זה כבר דיון אחר.

 


עש חדש קרוי על שם דונלד טראמפ

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים