ביקורות סרטים

עם הגב לקיר

'עם הגב לקיר' הוא סרט שלוקח את הזמן. הוא נמשך לא פחות מ-158 דקות ולוקח שעה עד שהסרט מעביר הילוך ועובר למערכה השנייה שלו. אבל כאן טמונה העוצמה שלו.

צילום: Visual hunt

'עם הגב לקיר' הוא סרט איטי. מאוד איטי. למעשה, מבחינת איטיות הוא ממש לא רחוק מלהזכיר סרט של טרקובסקי מאשר סרט ארט האוס ממוצע. עצם העובדה שסרט כזה מגיע לאקרנים בארץ וזוכה למספר הקרנות משל היה 'מהיר ועצבני 9' הוא לא פחות מאשר נס פורים. אבל צריך להגיד את זה: מדובר פה לסרט למטיבי לכת. מי שיבוא בציפיה למותחן פעולה שוטרים מגניב שבסופו השוטר הגיבור אומר לפושע 'האנדס אין דה אייר מאדרפאקר' ייתאכזב קשות (בהנחה והוא לא יצא אחרי חצי שעה).

וזה רק עובד לטובתו של הסרט.

שני שוטרים מסתבכים כאשר הם מתועדים מכים סוחר סמים. לאחר שהם מושעים מתפקידם הם מנסים למצוא דרכים לא מאוד נעימות לפרנס את משפחותיהם הנתונות במצוקה כלכלית. גם אם זה לרדוף אחרי חבורת פושעים מסוכנת מאוד.

'עם הגב לקיר' הוא סרט שלוקח את הזמן. הוא נמשך לא פחות מ-158 דקות (אה כן, שכחתי לציין גם שהסרט הזה ממש ארוך. אל תשתו הרבה לפניו) ולוקח שעה עד שהסרט מעביר הילוך ועובר למערכה השנייה שלו. אבל כאן טמונה העוצמה שלו: הוא גורם לך להזדהות עם צמד הגיבורים הלא מאוד נחמד של הסרט. אין טובים ורעים מוחלטים ב'עם הגב לקיר'. יש רק מושחתים רשעים ומושחתים פחות. סרט כזה ריאליסטי לא ראיתי כבר הרבה זמן (ברצינות).

הסרט גם מתהדר בתסריט ובימוי משובחים. הבמאי ס. קרייג זאהלר, שזהו סרטו השלישי והראשון שמופץ בארץ בצורה סדירה, מביים את השיא, בשיא הדייקנות ונותן תשומת לב לכול פרט שחשוב להבנת העלילה. גם התסריט מורכב מאוד ועוסק בצורה נהדרת בנושאי גזענות ויחסים בין שחורים ללבנים באמריקה של ימינו.

את הסרט נושאים על כתפיהם ווינס ווהן ומל גיבסון בצורה מוצלחת. יש ביניהם כימיה וגם לחוד הם טובים מאוד. גם שאר השחקנים האלמוניים יחסית (אלא אם כן אתם מכירים את ג'ניפר קרפנטר) נותנים הופעות מוצלחות למדי.

'עם הגב לקיר' הוא דרמת פשע ארוכה, איטית, מרתקת ומוצלחת מאוד ששווה לכם לראות אם בא לכם משהו קצת אחר בקולנוע בימים אלו. אני מת להשלים עכשיו את הקריירה של ס. קרייג זאהלר.

Article author

עם הגב לקיר

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים