ביקורות סרטים

עולם היורה: נפילת הממלכה

עידו הלמן נכנס נלהב ל'עולם היורה' החדש והתאכזב במיוחד.. בואו לגלות מדוע.

צילום: p_a_h

דינוזאורים. מי לא אוהב דינוזאורים?

בשנת 1993 יצא 'פארק היורה' של סטיבן ספילברג. הסרט המלהיב הנ"ל הפך להיות שובר הקופות הכי גדול של כול הזמנים בעולם ופתח סדרת סרטים עם קונספט פשוט: יש בני אדם ורודפים אחריהם דינוזאורים. יאללה, תביאו את הפופקורן והקולה.

לפני 3 שנים יצא 'עולם היורה', מעיין ניסיון להחיות מחדש את העניין של הקהל הנוכחי בדינוזאורים של פארק היורה. הסרט הנ"ל לא היה יצירת מופת והיו איתו לא מעט בעיות, אבל הוא היה מבדר מאוד ועם הופעה מוצלחת של כריס פראט החתיך. עכשיו מגיע 'נפילת הממלכה', הפרק השני בסדרה המחודשת, והתוצאה לא מדהימה.

אחרי מה שזה לא יהיה שקרה בסרט הקודם, אנשים בארה"ב דנים האם לדינוזאורים יש זכות קיום או לא. הסיבה לכך היא שהר געש ליד עולם היורה עומד להתפוצץ ולהחריב הכול. כריס פראט וברייס דאלאס הווארד יוצאים להציל את הדינוזאורים מהאי ונתקלים באנשים מרושעים מאוד (למעשה הם כול כך מרושעים שאני מתפלא שהדיאלוגים שלהם בסרט לא מורכבים מ'מוהאהאהאהא') שרוצים לעשות רווח קל על חשבון הדיזנואורים המסכנים.

קחו את כול מה שעבד ב'עולם היורה' הקודם ותעשו אותו גרוע ואיטי ב'נפילת הממלכה'. הסרט הנוכחי לא מסתיר את היותו מוצר שמטרתו לסחוט כסף מאנשים תמימים שאוהבים דינוזאורים ו/או יש להם נוסטלגיה ל'פארק היורה' המקורי.

העלילה דבילית להדהים ומרגישה כאילו נלקחה מתוכנית על דינוזאורים לגיל הרך. הדיון בשאלה 'האם לדינוזאורים מגיע לחיות' לא מתפתח מעבר לשאלה הבסיסית. הדמויות לא קיימות מעבר לאפיונים שטחיים של 'החנון שלא מבין בקשרים חברתיים', 'החנונית', 'המדען הגאון', 'הרשע המרושע' וכו'. הם פשוט מסתובבים על המסך ואומרים משפטים שנשלפו מתוך כובע.

הרגעים המרגשים (כי מה שחסר בסרט על דינוזאורים זה רגעים מרגשים, מסתבר) גורמים בעיקר לגלגול עיניים עצום מאשר להתרגשות. יש קטע אחד שספילברג בעצמו אולי היה מתגאה בו אבל חוץ מזה מדובר בסרט שמדהים כמה שהוא ציני וחסר נשמה ברגשות שלו.

אבל למי אכפת, לא באנו ל'עולם היורה' החדש בשביל העלילה או הרגשות. באנו בשביל האקשן, לא? וכאן מגיעה האכזבה העיקרית שלי מ'נפילת הממלכה': האקשן לא מלהיב.

חוץ מכמה רגעים לא רעים של אקשן והרפתקאות, קטעי הפעולה לא סוחפים, לא מלהיבים ובעיקר משעממים. סצנת האקשן הסופית, שהיא שיחזור כמעט אחד לאחד של סצנת האקשן הסופית מהסרט הקודם, מדהימה בעליבותה.

אז נכון שעכשיו חם ורוצים לכבות את המוח עם איזה סרט פעולה ואפקטים מטופש אבל 'עולם היורה: נפילת הממלכה' לא עומד אפילו בסטנדרטים הלא גבוהים של סרטים כאלו. הוא דבילי להחריד, לא מעניין, לא מלהיב ולא עושה חשק להצביע דינוזאורים. לכו לראות סרט אחר במקום.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?

לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים