דרכונים כללי
תרבות ופנאי

עד כמה נדיר הדרכון הנדיר בעולם? הרבה יותר ממה שנדמה לכם

הדרכון הנדיר בעולם הוא כל כך אקסקלוסיבי, שפחות מ-5 אנשים מחזיקים בו.

צילום: Visual Hunt

נהוג למדוד את כוחו של דרכון בכמה מדינות הוא מאפשר למחזיקו להכנס אליהן מבלי אשרת כניסה. בהתבסס על כך, הדרכון הגרמני המוחזק על ידי מיליונים, נחשב לחזק ביותר, כשהוא מאפשר למחזיקיו להכנס ל-176 מתוך 218 מדינות ללא ויזה או אשרת כניסה כלשהי.

לדרכון של המסדר הריבוני הצבאי של מלטה אין מיליונים של מחזיקים, אמנם בדיוק משם הוא שואב את כוחו. שלושה דרכונים כאלה בלבד מונפקים בכל פעם! אלה הולכים לשלושת הבכירים ביותר במסדר הקתולי החילוני-ראש המסדר, סגן ראש המסדר והיו"ר.

אז מה זה למעשה המסדר הריבוני הצבאי של מלטה? שמו המלא הוא "מסדר ההוספיטלרים הריבוני הצבאי של הקדוש ג'ון של ירושלים, רודוס ומלטה" והוא אחד מהמוסדות העתיקים ביותר של הנצרות. הוא נוסד במאה ה-11 בירושלים על ידי מסדר ההוספיטלרים, מסדר צבאי נוצרי שתפעל בית חולים לרווחת הצליינים הנוצרים בירושלים. מאז עבר לרודוס ואז למלטה, וכאשר נכבשה מלטה על ידי נפוליאון, איבד המסדר את הריבונות העצמאית שלו, אך המשיך לפעול ולטעון לריבונות עצמאית.


לבסוף קיבל המסדר שני שטחים חיצוניים ברומא, איטליה (למרות שהוא ממשיך לפעול ממלטה) ומשם הוא מנפיק את הבולים, המטבע הייחודי וכן שלושת הדרכונים. שאר חברי המסדר צריכים להסתפק בדרכונים אירופאים, אוי מסכנים. בשנת 1993 קיבל המסדר את מעמד משקיף אומות עולם.

כיום המסדר מונה כ-13 אלף חברים, 80 אלף מתנדבים ו-20 אלף רופאים, אחיות ואנשי סגל רפואי. הוא פועל כמעין ארגון צדקה רפואי ומטרותיו הומניטריות כמו סיוע לקשישים, נכים, פליטים, ילדים, חסרי בית, וחולים ברחבי העולם ללא הבחנה של דת, גזע או מין. הדרכונים הנדירים עדיין מונפקים בכל הכתרה חדשה לראש מסדר.

 


עד כמה נדיר הדרכון הנדיר בעולם? הרבה יותר ממה שנדמה לכם

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים