ביקורות סרטים

סיפורי מאירוביץ' (חדשים ונבחרים)

לראשונה ב'באמפר': ביקורת קולנוע על סרט קולנוע שלא מוקרן בקולנוע. האם הסיפורים החדשים והנבחרים של מאירוביץ' שווים הקשבה?

כן כן, הגיע הזמן שגם אנחנו נצטרף למהפכה. כבר כמה זמן שנטפליקס מפיצה בשירות הסטרימינג שלה סרטי קולנוע לכול דבר ועניין, עם שחקנים ידועים, במאים בעלי שם ואפילו בכורות בפסטיבלים נחשבים! רק מה, בשביל לראות את הסרטים שנטפליקס מפיצה אתם לא צריכים ללכת לקולנוע אלא פשוט לשבת בכורסא, להתחבר לשירות שלהם ולהזמין את הסרט. העתיד כבר כאן!

והפעם בעלילות נטפליקס הקולנועית יש לנו סרט חדש עם אדם סנדלר ובן סטילר. מבלי להסתכל בתקציר העלילה או על שם הבמאי אני יכול לנחש שזו בטח קומדיית פלוצים ארוכה מאוד. מפגש פסגה שכמוהו לא ראינו מאז באטמן נגד סופרמן ואמא מרת'ה. לא?

אבל אז רואים שאת הסרט ביים נוח באומבך, אחד הבמאים המעניינים ביותר בגזרת הקולנוע האמריקאי העצמאי. אז איך הסרט החדש של נוח באומבך? שווה צפייה בנטפליקס?

'סיפורי מאירוביץ' (חדשים ונבחרים) מורכב מכמה סיפורים (חדשים ונבחרים, יש לשער) העוסקים בשלושה אחים שמתכנסים בניו יורק לכבוד תערוכת אומנות של אביהם. הניסיונות להתמודד עם האב ועם המורשת האומנותית שלו מעלים מחדש את כול הכעסים והיריבויות רבות השנים במשפחה. הכול עם דיאלוגים שנונים וקצת בדיחות.

אני אתחיל מהשורה התחתונה: כן, שווה להתחבר לנטפליקס בשביל הסרט הנ"ל. אחרי שמסרטי נטפליקס הקודמים התלהבתי קלות או התאכזבתי קשות, סוף סוף אני יכול להגיד שראיתי מבית שירות הסטרימינג חובק העולם יצירת מופת אמיתית.

צילום: Yandle

מה שעושה את 'סיפורי מאירוביץ' לכול כך מוצלח זה כמה מרכיבים: בין השאר הסרט מתהדר בתסריט חד, שנון ונטול שומן מיותר שמאפשר לסרט לזרום באופן חלק ובלי קטעים מיותרים.

בסרט משחקים מלכי קומדיות השירותים אדם סנדלר ובן סטילר. קצת נוטים לשכוח זאת (ואני לא מאשים אף אחד. גם אני שוכח לעיתים) אבל אדם סנדלר הוא שחקן טוב מאוד כשהוא מופיע בסרטים יותר רציניים מהמקובל אצלו וב'סיפורי מאירוביץ' הוא נותן, לראשונה מאז אני לא זוכר מתי, הופעה משובחת שהייתה יכולה לקבל מועמדות לאוסקר אלמלא לאקדמיה היה משהו נגד סרטי נטפליקס. גם בן סטילר, שהוא טיפה יותר מנוסה בסרטים רציניים מאדם סנדלר, נותן הופעה משובחת מאוד וכך גם שאר השחקנים בסרט.

צילום: andres_useche

אך מעל הכול, ל'סיפורי מאירוביץ' יש לב. הוא מלא בכבוד אל הדמויות שלו גם כשהן נמצאות בשפל המדרגה שלהן, הוא מחמם למרות הקרירות הצינית שלו ובסופו של דבר אתם תסיימו את הסרט עם הרגשה טובה.

'סיפורי מאירוביץ' (חדשים ונבחרים)' הוא יצירת המופת הראשונה שראיתי מבית נטפליקס (לא התלהבתי מ-OKJA, מצטער) ואחד הסרטים הטובים של השנה, שלא הוקרנו בקולנוע או בכלל. בדיוק מסוג הסרטים ששווה לראות בבית עם בואה של עונת החורף הקרירה.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים