ביקורות סרטים

קונג: אי הגולגולת

המלך חזר והוא שובר קופות בענק. האם הסרט החדש של 'קינג קונג' שווה צפייה?

צילום: David Blackwell.

המלך חזר והגיע הזמן להשתחוות בפניו.

קינג קונג, בדומה לדרקולה, טרזן וג'יימס בונד, הוא מהדמויות האייקוניות האלו שחוזרות כל כמה זמן לקולנוע. היה את הסרט האייקוני משנות השלושים, היו עשרות המשכים זולים, היה את הסרט בו הוא נלחם נגד גודזילה, היה את האפוס של פיטר ג'קסון מ-2005 ועוד ועוד. לכול דור של צופי קולנוע יש את הקינג קונג שלו.

ישבו וחשבו באולפני וורנר ברדרס והגיעו לרעיון: אם פעם היה סרט של קינג קונג נגד גודזילה, למה שלא נעשה אותו שוב היום? והתחילו לבנות יקום קולנועי של קינג קונג וגודזילה. הסרט הראשון, 'גודזילה' מ-2014, היה גרוע מאוד. עכשיו מגיע הסרט השני ביקום הקולנועי הזה מה שמקרב אותנו עוד קצת לעבר מפגש הפסגה הנחשק בו קינג קונג יילחם בגודזילה (זה ייקרה ב-29 במאי 2020. הכינו כרטיסים מראש).

בניגוד מוחלט לשיממון של גודזילה מ-2014, 'קונג: אי הגולגולת' מפציץ את הצופים כבר מסצנת הפתיחה באקשן ואפקטים. כך כל הסרט, אקשן מדהים ואפקטים טובים. אם לרגע צץ לו רגע דרמטי משעמם הוא יתובל בהילוך איטי, פלטת צבעים אפוקליפטית (הבמאי כנראה ראה את 'אפוקליפסה עכשיו' המון פעמים) או בסצנת אקשן עמוסת פעילות. זה רע? האמת שבמקרה הזה לא. סביר להניח שמי שיבוא בתקווה למחווה אהובה לסרט הקלאסי, או לדרמה רגישה על מערכת היחסים שבין האדם לטבע יתאכזב בענק.

מי שבא לראות אקשן ופיצוצים ייהנה בטירוף. הסרט כל כך עמוס באקשן טוב, אפקטים מרהיבים והמון כיף, שאין כמעט סצנה שבמהלכה לא נהניתי כמו ילד קטן בלונה פארק. אם יש סרט שבאמת כדאי לראות באיימקס או לפחות על מסך גדול בתלת מימד זה 'קונג: אי הגולגולת'.

הטריילר הרשמי

אבל בכל זאת, מתחת לכל האקשן, האפקטים, הפיצוצים, הלמות התופים ויצורי הענק, מסתתרים דברים שוליים כמו 'עלילה' ו'דמויות'. העלילה (משהו על צוות שמגיע לאי הגולגולת ואחרי שהם מגלים על קיומו של קינג קונג הם מנסים לברוח משם) קלישאתית לחלוטין, וכבר בתחילת המערכה השנייה אפשר לנחש איך הסרט ייגמר. פיתוח הדמויות לא קיים ואת השמות של הדמויות שכחתי איך שעלו הקרדיטים. גם הקאסט העשיר, הכולל בין השאר את סמואל אל ג'קסון, ג'ון גודמן, ברי לארסון וטום הידלסטון, לא מצליח להוציא מהדמויות הלא קיימות שלהם משהו זכיר מעבר לדמויות שהם מגלמים בדרך כלל.

אם לא אכפת לכם מזוטות כמו עלילה ודמויות ואתם רק רוצים אקשן ואפקטים מדהימים, לכו לראות את 'קונג: אי הגולגולת' בקולנוע. לא אזכור את הסרט בעתיד, אבל אין ספק שהוא העביר לי שעתיים מהנות באולם ממוזג, וסיפק לי חווית צפייה. נתראה ב'קינג קונג נגד גודזילה'!

נ.ב. תישארו אחרי הקרדיטים. יש סצנה ממש שווה בסוף.

Article author

קונג: אי הגולגולת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים