ביקורות סרטים

וונדר וומן

אז איך הסרט המדובר בעולם עם האחת משלנו גל גדות? שווה צפייה או שאפשר להישאר בבית?

צילום: Gage Skidmore

לרגע נראה היה שהיקום הקולנועי של DC בסכנה. 'איש הפלדה' התקבל בתגובות מעורבות (לדעתי זה סרט גרוע), 'באטמן נגד סופרמן' ו'יחידת המתאבדים' היו אסונות (אני שנאתי אותם) ובכללי נראה שהיקום הקולנועי הנ"ל מנוהל ע"י אנשים שאין להם מושג איך לנהל סדרת סרטים. גם 'וונדר וומן' היה נראה בהתחלה כמו אסון ממשמש ובא: הבמאית שלו ביימה רק סרט אחד לפני כן ב-2003, גל גדות לא הוכיחה עדיין (סליחה על חוסר הפטריוטיות) שהיא יכולה להחזיק סרט על גבה, והציפיות מהסרט הנ"ל היו כול כך נמוכות שגם אם הסרט היה סתם בסדר הוא היה נחשב לאירוע קולנועי.

הסיבה ש'וונדר וומן' כול כך מעניינת אותנו היא גל גדות (הוא הא הוא הא היא משלנו!!!), השחקנית מראש העין שפלסה את דרכה והגיעה לפסגה ההוליוודית. אני שמח להגיד שהיא משחקת אותה בגדול בסרט הזה. היא נחושה, מלאת כריזמה, חמודה מאוד ונותנת כול כך הרבה נפח לדמות של וונדר וומן שקשה לדמיין מישהי אחרת בתפקיד הזה. גם כריס פיין שמשחק לצידה נותן תצוגת משחק משעשעת ומעוררת אהדה אבל 'וונדר וומן' הוא בלי ספק המופע של גל גדות. מה שמוכיח גם הפעם שראש העין היא אימפריה.

הסרט הוא מה שנקרא סיפור מקור. בו אנו מכירים את וונדר וומן, מאיפה היא באה ועל הפעם הראשונה שבה היא נלחמה בנבל על. הזמן הוא מלחמת העולם הראשונה, ועל וונדר וומן לעצור את אל המלחמה ארס, שרוצה לזרוע הרס ומדון בעולם בזמן המלחמה הגדולה.

בניגוד מוחלט ל'באטמן נגד סופרמן' ו'יחידת המתאבדים', העלילה של 'וונדר וומן' קוהרנטית (!), קלה למעקב ולא מכילה מאות רפרנסים והופעות אורח של דמויות אהובות שרומזות על הסרטים הבאים ביקום הקולנועי. הסרט יחסית מנותק ממה שבא לפניו, כך שגם אם היקום הקולנועי של DC יקרוס, יהיה אפשר לראות את 'וונדר וומן' כסרט עצמאי בלי קשר לסרטים קודמים.

צילום: VisualHunt.com

האקשן די מלהיב. פאטי ג'נקיס הזאת יודעת לביים אקשן לא רע! למרות שימוש מוגזם למדי ב-CGI ובהילוך איטי, סצנות האקשן ב'וונדר וומן' נהדרות, מבוימות היטב ומאוד כיפיות. זה גם עוזר שגל גדות יודעת איך להילחם ולבעוט באויבים שלה.

יש גם הומור בסרט! בניגוד מוחלט ל'באטמן נגד סופרמן' שהיה משעשע כמו סרט שואה, האווירה של 'וונדר וומן' קלילה מאוד ויש הרגשה של סרט שכיף לראות, ולא כמו של שיעורי בית ל'ליגת הצדק'. יש הרבה בדיחות בסרט ורובן קולעות למטרה ומצליחות להצחיק.

אך זה ממש לא סרט מושלם. הבעיה הכי גדולה ב'וונדר וומן' זה שבחצי שעה האחרונה שלו הוא מתקלקל והופך להיות קצת כמו הסרטים הקודמים של DC. כלומר קרב בוס מלא ב-CGI ומשפטים מגוחכים שהורס קצת את הרושם הטוב של מה שבא לפניו. גם שוט הסיום גרם לי קצת להתגלגל מצחוק ולא בקטע טוב.

צילום: Visual Hunt

אבל למרות הכול, 'וונדר וומן' הוא סרט מומלץ מאוד. הוא לא יצירת מופת והוא לא אבן דרך בז'אנר גיבורי העל, אבל הוא כן סרט קיץ מבדר שעושה את העבודה ושאפשר להנות ממנו מאוד. עזבו אותי מ'ליגת הצדק', אני רוצה 'וונדר וומן 2'!

Article author

וונדר וומן

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים