ביקורות סרטים

בייבי בוס

איך סרט האנימציה החדש של דרימוורקס: שווה צפייה או להתרחק כמו מאש?

(כי מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא).

אני מאוד אוהב סרטי אנימציה. יש משהו בשעה וחצי של צבעים בוהקים, עלילה פשוטה ובדיחות מצחיקות שגורם לך לרצות להניח את הראש הצידה ולהנות מקצת בידור צבעוני. אבל בכול זאת, יש לי סטנדרטים. בעוד באירופה ובמזרח הרחוק עושים סרטי אנימציה שהם אומנות לכול דבר (תראו את 'הצב האדום' אם עוד לא עשיתם זאת) בארה"ב עלו על הנוסחה המנצחת לסרט אנימציה שובר קופות: עלילה שחוקה, בדיחות מתוך סטוק, רפרנסים לסרטים ידועים, מסרים מרגשים ודמויות חמודות שאחרי הסרט יהיה אפשר לקנות מרצ'נדייזינג שלהם. אז כן, לא כול סרט אנימציה חייב להיות מופתי כמו של אולפני לייקה או כמו מחוץ לארה"ב אבל נראה לי שאחרי 'בייבי בוס' אולי כדאי לעשות חושבים בתחום הזה.

העלילה, אם זה כזה משנה לכם, היא על ילד בן 7 שנהנה מהיותו הילד היחידי במשפחה. הכול משתנה כאשר תינוק מגיע אל המשפחה ופתאום כול תשומת הלב מופנת אליו ולא אל הילד הגדול. לאחר שהילד מגלה כי התינוק הוא בעצם בייבי בוס, בוס מבוגר בגוף של תינוק, הם יוצאים למנוע מזימה של חברת ענק לגרום לכך שאנשים יאהבו יותר כלבים מאשר תינוקות. לא המצאתי שום דבר מתיאור העלילה הזה אגב, זה באמת מה שקורה בסרט.

בדרך כלל סרטים מהסוג הזה דורשים ממכם להשעות אמונה, ולקבל עולם שונה משלנו, שבו למשל חיות יכולות לדבר או אנשים יכולים לעוף. יכול להיות שאולי אני לא מתחבר לרעיון של בוס מבוגר בגוף של תינוק אבל 'בייבי בוס' היה עבורי עינוי כבר מסצנת הפתיחה ועד הסיום.

יש כמה בדיחות בסרט שכנראה עובדות יותר טוב כשאתה מסטול אבל אותי הם לא הצחיקו. אין כמעט בדיחות מצחיקות בסרט הזה. כול ניסיון להצחיק ב'בייבי בוס' הוא עלוב, משעמם, מגעיל או מועתק מסרט מוצלח יותר. אחד מהבדיחות בסרט היא של שעון מעורר בדמות גנדלף מ'שר הטבעות' שאומר דברי חוכמה כול בוקר. יכול להיות שאם השנה הייתה 2004 הייתי צוחק בטירוף מזה. ב-2017 זה עורר בי בעיקר גיחוך קל. באיזה שנה דרימוורקס נמצאים?

האנימציה מכוערת. הדמויות והרקעים נראים כאילו נלקחו מ'כמו גדולים' של אריק איינשטיין בתחילת הניינטיז. כול פעם שיש קטע בסרט שמנסה להלהיב או להראות משהו מדהים, זה פשוט כואב לצפייה. הדמויות נראות כמו בובות פלסטיק מהגיהנום וגם חפצים כמו אופניים ומכוניות נראים רק קצת פחות ריאליסטיים מדמויות הצעצועים ב'צעצוע של סיפור' הראשון.

צילום: Gage Skidmore

גם העלילה מעצבנת. היא צפוייה כבר מהדקה הראשונה, לא מעניינת, מלאה בחורים ומטופשת. גם בסטנדרטים הלא מאוד גבוהים של סרטי אנימציה בינוניים העלילה של 'בייבי בוס' מצליחה להתבלט כאחת מטופשת במיוחד. מזל שלפחות האנימציה טובה, לא? (לא!).

'בייבי בוס' הוא בזבוז זמן מוחלט של הילדים, של ההורים ושל חובבי אנימציה ששוב פעם יתבאסו איך האולפן שפעם הוציא את 'נסיך מצרים' ואת 'שרק', היום מוציא סרטים שנראים כמו פילר בערוץ הילדים. באמת שאל תטרחו לראות את 'בייבי בוס', לכם ולילדים שלכם מגיעים סרטים יותר טובים לצפייה מהג'אנק הזה.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים