מדע וטכנולוגיה

סטארט אפ חדש מאיים על תעשיית העור

האם בעתיד הקרוב נוכל להנות ממעיל עור אופנתי, ועדיין להישאר עם מצפון נקי?

צילום: Wendell Smith

מעילי עור, תיקי עור, חגורות ועוד, היו שיא האופנה במאה הקודמת, בשנים האחרונות ירד בצורה דרסטית השימוש במוצרי עור. תעשיית העורות היא תעשייה אכזרית, בין אם מדובר בעורות תנינים, פרות או כל חיה אחרת. למרות שעור יכול להיות תוצר לוואי של תעשיית הבשר, בדרך כלל מוצרי העור האיכותיים יותר כוללים גידול חיות במיוחד בשביל להשיל את עורם, וכל זה בשביל תיק עור או מעיל. בניגוד לתעשיית הבשר שנראית לנו הכרחית, על מנת לספק לנו בשר מזין, לתעשיית העורות אין הצדקה כזאת. בשנים האחרונות נושא סבלם הלא הכרחי של בעלי חיים הולך ותופס מקום חשוב בדיון הציבורי.בנוסף הולכת וגוברת המודעות של הפסקת השימוש במוצרי עור, יחד עם זאת, לעור יש כמה יתרונות מובהקים על פני חומרים אחרים, מוצרי עור הם בדרך כלל עמידים יותר ונשמרים לאורך זמן.

צילום: Idhren

אז איך בכל זאת נוכל להנות ממוצרי עור איכותיים? לפטריות יש את התשובה. פטריות הן יצורים מיוחדים מאוד, הפטריות נמנות בין המפרקים העיקרים בטבע, פטריות ניזונות מחומר אורגני שלעיתים לא מנוצל על ידי חיות אחרות. ממלכת הפטריות היא מגוונות מאוד, והן מייצרות חומרים שונים ומשונים, שאנו בתורנו מנצלים כמעט בכל תחום. עם הידע הזה קמה חברת סטרטאפ שעוסקת בביוטכנולוגיה של פטריות, החברה מנסה לרתום את הפטריות לשיפור חיינו. החברה מגדלת פטריות מסוג מסוים, אשר המרקם שלהן הוא בעל תכונות דומות מאוד לזה של עור ממלכת החי.

צילום: Wendell Smith

יש כאן רווח כפול: גידול הפטריות מתבצע על מצע שהוא בעצם זבל אורגני, חומר שבין כה וכה אנחנו רוצים להפטר ממנו. בתמורה הפטרייה גדלה ויוצרת משטח דמוי עור. לשיטת הגידול הזאת יש יתרון בעולם הטקסטיל, בצורה כזאת אפשר לעצב את הפטריות כך שיגדלו לממדים וצורות, שיהיה נוח להמשיך לעבדן. יתרון נוסף הוא המהירות שבה הפטרייה גדלה, לצורך השוואה, לאחר שבועיים, תגיע לגודל פיסת עור השווה לכמות שפרה תגדל במשך שנתיים, וכמובן שעל מנת לגדל פרה יש להשקיע הרבה יותר משאבים וכסף. יקח עוד זמן עד שנוכל להנות ממוצרי עור מפטריות, אבל אין ספק שבעתיד הלא רחוק נראה יותר ויותר מוצרי עור עשויים פטריות. עולם הפטריות לא מפסיק להפתיע, ונראה שבעתיד נפגש איתן בכל תחום אפשרי.

 

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים