לייף סטייל

חוזרים ללמוד כמו ילדים – התרופה שתשדרג לכם את המוח

כמה פעמים רציתם ללמוד לנגן על כלי נגינה מסוים, או ללמוד שפה חדשה? כמה פעמים הזנחתם את הרצון הזה והמשכתם בחיי היום יום שלכם?
מחקר חדש טוען כי נמצאה הדרך לגרום למוח בוגר לחזור ללמוד כמו מוח של ילד.

המוח שלנו הוא דבר מדהים לאורך כל שנות חיינו, אך נראה שבשנות הילדות יכולות הלמידה של המוח נמצאות בשיאן וילדים רוכשים בקלות יחסית כישורים מוסיקליים, שפות ובעצם כל דבר שנלמד אותם מגיל צעיר. ידוע שבאופן כללי, ילדים ובני נוער יכולים ללמוד ולרכוש כישורים חדשים במהירות רבה יותר ממבוגרים וזה אפילו הגיוני. בגיל צעיר, המוח גמיש הרבה יותר ומסוגל ללמוד דברים חדשים בקלות. תחשבו על זה רגע – בגיל צעיר, על האדם ללמוד את רוב הכישורים הדרושים להישרדות בעולם ואלו הן השנים בהן המוח הכי מותאם ללמידה.
students-250164_960_720צילום: Pixabay

כשאנחנו מתבגרים וחולפות השנים, הרגלים מסוימים משתרשים בנו ואנו נעשים מקובעים בדפוסי התנהגות שונים, כך שקשה יותר למוח ללמוד ולהתאים את עצמו למצבים חדשים ולא מוכרים. בעידן המודרני שאנו חיים בו, כשהטכנולוגיה משתנה ומתחדשת במהירות מסחררת, ללמוד כישורים חדשים במהירות זוהי יכולת חיונית כמעט בכל תחומי החיים, כך שקל לקנא בילדים ובני נוער על המהירות שבה הם קולטים דברים חדשים. מה אתם אומרים, הייתם רוצים להחזיר למוח שלכם את יכולות הלמידה שהיו לו בנעוריכם?
students-99506_960_720צילום: Pixabay

לדברי חוקרים ממכללת ווייל קורנל שבמנהטן, בקרוב נוכל לעשות בדיוק את זה. מחקרים שנערכו בנושא כללו מתן כמויות קטנות של תרופה נגד דיכאון בשם ולפרואט לגברים בשנות ה- 30 לחייהם שלא קיבלו שום חינוך מוזיקלי מעולם. בקרב גברים שנטלו את התרופה, השתפרה היכולת שלהם לזהות צלילים שונים לעומת משתתפים אחרים בניסוי שנטלו תרופת דמה (פליסבו). זהו מבחן הנחשב לטוב, במיוחד לבדיקת גמישות המוח, מכיוון שהיכולות לזהות בדיוק צלילים מוסיקליים, מקושורות ל"תקופת הלמידה הקריטית", המתרחשת בגיל צעיר ובה יכולות הלמידה נמצאות בשיאן.

piano-78492_960_720צילום: Pixabay

מה שמיוחד בתרופה ולפרואט הוא יכולתה לעכב את פעולתו של חלבון מסוים, שלפי החוקרים מתפקד כמנגון טבעי המסיים את "תקופת הלמידה הקריטית".
תוצאות הניסוי אינן חד משמעיות מכיוון שמספר המשתתפים היה קטן יחסית ועם זאת, זהו כיוון מרתק למחקר מכיוון שאם יתברר שאנו יכולים להחזיר למוחנו יכולות שאבדו לו לפני שנים, אין שום ספק שמספר רב של אנשים יהיו מעוניינים להשתתף בניסוי הזה.

mindset-743166_1280

מה איתכם, הייתם לוקחים תרופה בכדי לשפר באופן משמעותי את ביצועי המוח שלכם?!


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים