מדע וטכנולוגיה

מערכת בינה מלאכותית תסייע במלחמה בעוני ביבשת אפריקה

המלחמה בעוני היא ללא ספק אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני האנושות, וככזו היא כוללת קשת רחבה של יוזמות בינלאומיות, ממשלתיות, ציבוריות ופרטיות. אחת היוזמות המעניינות ביותר בתחום מגיעה מקבוצת חוקרים באונ' סטנפורד אשר יצרו מערכת המנתחת מידע לווייני באמצעי בינה מלאכותית (וביתר דיוק אמצעי למידת מכונה) על מנת ליצור מעין "מפת עוני" של יבשת אפריקה אשר יכולה לסייע לאיזורים מוכי עוני ביבשת.

"אחת הבעיות הגדולות בהקשר של המלחמה בעוני היא שאין לנו מספיק מידע עליו" אומר ניל ג'ורדן, דוקטורנט באונ' סטנפורד העוסק בלמידת מכונה ושותף לפרויקט, "אם אנחנו רוצים לסייע לאנשים עניים אבל אין לנו מספיק מידע לגבי מיקומם למשל, זה מקשה עלינו את המשימה במידה ניכרת. עד היום שיטות איסוף המידע המקובלות לגבי עוני היו יציאה לשטח וביצוע סקרים, אלה שיטות איטיות מדי המצריכות כוח אדם רב וקשה ליישמן בקנה מידה נרחב. המטרה שלנו בפרויקט הזה היא ליצור שיטת איסוף מידע מהירה, זולה וכזו אשר ניתן לישמה בקנה מידה נרחב, אשר תייצר את המידע החסר״.

על מנת לייצר את המידע הנדרש פיתחו החוקרים מערכת המסוגלת לנתח תצלומי לוויין, להעריך את הצלחותיה וכשלונותיה בניתוח המידע וכפועל יוצא לשפר את ביצועיה בניתוח המידע. עיקר ניתוח המידע נעשה על ידי זיהוי נקודות התיישבות ובחינת רמת האור המלאכותי בשעות הלילה כמדד לרמת הרווחה הכלכלית. עד עתה הפעילו החוקרים את המערכת על צילומי לוויין של חמש מדינות באפריקה וכעת בזכות ההישגים שנרשמו, בכוונתם להרחיב את היריעה ולהפעילה על מדינות נוספות. במקביל פועלים החוקרים להעברת המידע שנאסף לארגוני סיוע בינלאומיים על מנת שאלה יוכלו לייעל את פעילותם באפריקה.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים