תרבות ופנאי

מעריצי פוקימון מהונג קונג מוחים נגד חברת נינטנדו העולמית

מעריצי סדרת הטלוויזיה ומשחקי הווידאו "פוקימון" הפגינו בכניסה לקונסוליה היפנית בהונג קונג, בניסיון לעצור את נינטנדו מלשנות את שמו של הפוקימון המוכר בעולם

צילום: gamerant

פערי תרבויות הוא אחד הדברים שהופכים את העולם שלנו למרתק כל כך. אבל למרות שהאינטרנט ותהליכים של גלובליזציה גורמים לפערים להצטמצם מיום ליום, הם עדיין נוכחים. החברות נינטנדו וגיים פריק, דואגות שאחד המותגים המצליחים שלהן – "פוקימון" – יהיה זמין במגוון שפות רחב ככל האפשר. אבל נראה שגם הניסיונות מעלים בעיות חדשות, אותן לא צפו קברניטי המותג היפני.

לאחרונה הודיעה נינטנדו ששני המשחקים הבאים בסדרה – Pokemon Sun ו-Pokemon Moon – יתמכו בסינית מסורתית ובסינית מפושטת. זאת כחלק מתוכנית החברה להשיק את המשחק, בו זמנית, בסין, בהונג קונג ובטאיוואן. בעוד רבים ממעריצי הסדרה שמחו על הבשורה, עכשיו מתברר שהתמיכה בשפות נוספות תנחיל עימה מכה קשה: שמו של פיקאצ'ו, הפוקימון המוכר ביותר, עתיד להשתנות.

בתגובה לכך, יצאו מעריצי הסדרה להפגין מול שערי הקונסוליה היפנית בהונג קונג, והם מקווים שהפגנת המחאה תוביל את נינטנדו לשנות את החלטתה. הסיבה לשינוי נובעת מכך שהשפה הרשמית בהונג קונג היא קנטונזית, בעוד השמות החדשים מבוססים על מנדרינית. בנינטנדו הוחלט ליצור איות אחיד עבור כל פוקימון ופוקימון, אבל ההחלטה יצרה פערים באופן שבו נכתבים ומבוטאים שמות היצורים. בעיני המעריצים השרופים, שינוי איות שמו של פיקאצ'ו הוא החטא הגדול ביותר, כאשר השם נכתב במקור 比卡超 ("ביי-קא-צ'ו"), אך כעת שונה ל-皮卡丘 ("פי-קא-קיו"). בעוד הגיית השם 皮卡丘 במנדרינית מזכירה את השם הגלובלי של המכרסם הצהוב, בקנטונזית איות זה נהגה כ"פיי-קא-ג'או". המעריצים, כאמור, לא מרוצים.

 

Pokemon-Name-Change-Hong-Kong.jpg.optimalצילום: gamerant

יחד עם זאת, המחאה על שינוי השם נראית סבירה יותר רק כאשר בוחנים את ההקשר הרחב. את ההפגנה אירגנו מעריצי הסדרה יחד עם אוהדי השפה הקנטונזית בהונג קונג, אשר נמצאת בשימוש פחות ופחות והתוכנית במערכת החינוך המקומית היא להעלימה בהדרגה מתוכנית הלימודים. נכון לרגע זה, נינטנדו אינה מתייחסת לבקשת המעריצים, ולא הודיעה על תיקון הבעיה במשחקים החדשים, שעתידים לצאת לאור בנובמבר 2016.

מנינטנדו לא נמסרה הודעה מתי יזכו המשחקים לגרסה עברית, ונראה כי אף אחד בישראל לא עוצר את נשימתו בציפייה לגרסה כחולה-לבנה למשחק הפופולארי.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים