שווה בדיקה

מי זכאי לדרכון פורטוגלי

היתרונות בהוצאת דרכון פורטוגלי הן רבות ומגוונות, החל מתנועה חופשית בכל אירופה ועד לכניסה לארצות הברית ללא ויזה. היום, בעזרת החוק החדש שמאפשר למגורשי ספרד ופורטוגל לקבל אזרחות פורטוגלית, הוצאת דרכון פורטוגלי קלה וזמינה הרבה יותר מבעבר.

מהו החוק שמאפשר לצאצאים של מגורשי ספרד לקבל אזרחות פורטוגלית?

יהודים רבים אשר חיו בפורטוגל במאה ה-15, סבלו מכפיה דתית והוכרחו להתנהג ולחיות כנוצרים. חלקם חיו והסתירו את היהדות שלהם ואחרים נמלטו מפורטוגל אל עבר מדינות אחרות כמו מרוקו, תוניס, טורקיה, יוון, לוב, הולנד, אנגליה וברזיל. החוק החדש, אותו אימצה ממשלת פורטוגל בשנת 2015, מתיר ליהודים אשר יוכיחו את עצמם כצאצאי הקהילה היהודית בפורטוגל או בספרד לקבל אזרחות פורטוגלית. המשמעות של דרכון פורטוגלי היא הרבה מעבר לאפשרות להיכנס לפורטוגל ללא בירוקרטיה – ניתן לנוע בין מדינות אירופה ללא בעיה, ללמוד במוסדות האקדמיים באירופה, הידועים בשכר לימוד נמוך במיוחד ואף ללא שכר לימוד כלל, וכן להיכנס לארצות הברית ללא צורך בויזה.

מי זכאים לאזרחות פורטוגלית?

כל אדם אשר יוכיח קשר ליהדות ספרד ו/או פורטוגל יכול לבדוק את האפשרות שלו לקבל אזרחות פורטוגלית, ולכל מי שמגיע מהמדינות טורקיה, יוון, בולגריה, מרוקו, אלג'יריה, תוניס לוב, מצרים, סוריה, יוגוסלביה, לבנון, עיראק והולנד, ישנו סיכוי גדול. בין שמות המשפחה הנפוצים לקבלת דרכון פורטוגלי, ניתן למנות את אבוטבול, אלמליח, אסולין, בכר, ברזילאי, פרץ, סבן, אסייג, יוסף, בוחבוט ובוזגלו.

הליך קבלת דרכון פורטוגלי

ההליך להוצאת דרכון פורטוגלי הוא הליך פשוט יחסית, ובנוי משלושה שלבים עיקריים – ריכוז מסמכים להגשה לקהילה היהודית בפורטוגל לקבלת אישור שאכן מדובר בצאצאים של המדינה – מסמכים, קשרים תרבותיים ואף זיקה לאחת הקהילות היהודיות שמחוץ לפורטוגל אך שומרת על קשרי מסורת עם קהילת פורטוגל יסייעו. באמצעות עיון ברשימה הארוכה של שמות המשפחה האופייניים ליהודים שגורשו מספרד ופורטוגל, ניתן להוכיח קשר, אך גם ללא הימצאות ברשימה ניתן להוכיח אותו. לאחר קבלת האישורים מהקהילה, יש לשלוח לשגרירות פורטוגל מסמכים שונים ואישורים, כשחלק מהם נדרשים להיות חתומים על ידי נוטריון. לאחר איסוף המסמכים ואישור סופי, תקבלו את הדרכון המיוחל. הקשיים, במידה וישנם, יופיעו בשלבים הראשונים להגשת הבקשה כשישנו הצורך להציג את תעודת הלידה של ההורים והסבים ומסמכים עתיקים.

הוצאת דרכון פורטוגלי – השער שלכם לאירופה ולאמריקה

לפי סקר של חדשות ערוץ 10, למעלה מחצי מיליון מהישראלים מחזיקים בדרכון זר בנוסף לדרכון הישראלי שלהם. כעת, ישנה ההזדמנות לעשרות אלפי ישראלים נוספים להשיג את הדרכון הנכסף – דרכון פורטוגלי שמהווה גם דרכון אירופאי. את תהליך קבלת האזרחות הפורטוגלית ניתן לעשות גם באופן עצמאי, אך לאור ריבוי הבירוקרטיה שכרוכה בתהליך, מומלץ לעשות זאת בליווי של אנשי מקצוע מיומנים המכירים את הנהלים ומתקשרים היטב עם הקהילה היהודית בפורטוגל וכן עם השגרירות.


מי זכאי לדרכון פורטוגלי

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים