לייף סטייל

מחקר חדש חושף את ״נזקי״ המריחואנה על הזיכרון

מחקר שנערך לאחרונה על עישון מריחואנה במשך חמש שנים ברצף, קובע כי ישנן השפעות שליליות של מריחואנה על פעילות קוגנטיבית במוחנו. החוקרים במחקר בדקו  מטופלים, שבסוף המחקר נדרשו לעבור מספר בדיקות שנועדו לבדוק מדדים בנוגע לזכרון וקבלת החלטות מהירות. נמצא שמי שעישן באופן יום יומי במשך חמש שנים או יותר, היה בעל זכרון ורבאלי מועט ביחס לאנשים שעישנו פחות, או לא עישנו כלל. זה נשמע רע, נכון? אם נבחן את ממצאי המחקר בצורה יותר עמוקה, נוכל להיווכח כי קביעה זו די רחוקה מהמציאות.

marijuana-673845_960_720 צילום: Pixabay

הקבוצה הראשונה במחקר מנתה 10 אנשים שלא מעשנים מריחואנה כלל, או כאלה שעושים זאת לעיתים רחוקות. ניתן להגיד שבממוצע אנשים בקבוצה זו הצליחו לזכור, 9 מתוך 15 מילים. הקבוצה השנייה כללה 10 אנשים שעישנו מריחואנה כל יום במשך 5 שנים. בממוצע הם הצליחו לזכור 8.5 מילים מתוך 15. אז רגע אתם רוצים להגיד לי שההבדל בממוצע בין שתי הקבוצות היה, זכרון של חצי מילה בממוצע? בדיוק.

סרטון זה עוזר לנו להבין כי פעמים רבות, הצגת ממצאים באופן כזה או אחר, גורמת לסילוף העובדות במטרה לשרת מטרה מסוימת. לעולם אל תאמינו באופן אוטומטי למה שאתם קוראים בתקשורת או ששמעתם ממקור ״אמין״, במידה וידיעת האמת חשובה לכם, תיאלצו להקדיש קצת יותר זמן ומחשבה על מנת לוודא שדרך הצגת הנתונים לא מייצרת תמונה שקרית.

אז מה רציתי להגיד לכם? שכחתי… אה, נסיים בברכת שחררו את הצמח !

נחנקנו כבר ארדן, נחנקנו!

 


2 Comments

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים