טבע וחיות

עכשיו זה רשמי: גורי כלבים אוהבים ׳שפת תינוקות׳

מחקר חדש מוכיח כי גורי כלבים אוהבים שמדברים אליהם בשפת התינוקות.. יתרה מזאת, מסתבר שגם הכלבים הבוגרים די נהנים מכך.

צילום: KimberlyPT07

במחקר שנערך בשלוש מדינות, ביקשו מאנשים להקליט את עצמם תוך כדי שהם מדברים לתמונה של כלבים בגילאים שונים: גורים, כלבים בוגרים וכלבים זקנים. הם נתבקשו להגיד את אותו מלל, כגון: "מי כלב טוב? מי בא לאבא? בוא! בוא! כן!" ומאוחר יותר, ההקלטות האלה הושמעו לכלבים בגילאים שונים. התברר שבכל פעם שאדם בהקלטה נשמע כאילו הוא מדבר לתינוק, גורי כלבים התלהבו, קשקשו בזנב וניסו להתקרב לרמקול כמה שיותר. אגב, תגובה דומה נרשמה גם אצל הכלבים הבוגרים, אבל בצורה הרבה פחות בולטת.

צילום: Visual Hunt

תחשבו רגע איך אתם מדברים לכלב שלכם? נכון שברגע שאתם פונים אליו, הקול שלכם עולה קצת, כאילו אתם מדברים לילד, שרוצים למשוך את תשומת ליבו? החוקרים טוענים שזו הנטייה הכללית שלנו, כאשר אנחנו פונים לבעלי חיים, שכמובן לא יכולים לענות לנו. השערה מעניינת, אם כי קצת קשה לדמיין שנדבר בשפת התינוקות מודגשת גם לג'וקים או זוחלים למיניהם.

׳מי חמודי׳? צילום: VisualHunt 

אז נכון, כלבים ניחנו באינטליגנציה גבוהה וגם על זה יש לא מעט מחקרים. הם גם מבינים מה אומרים להם, עובדה שמאחר והמחקר נערך בארה"ב, איטליה וצרפת, הפניה לכלבים הושמעה בשפה "שלהם", שהם רגילים לשמוע. מצד שני, אם האינטונציה היא חשובה, ייתכן ולא משנה באיזו שפה נדבר לכלב, העיקר שנישמע אמפתיים?

צילום: Visual hunt

אז אפילו אם ממצאי המחקר הם לא חד משמעיים ובגדר השערה בלבד, דבר אחד בטוח: הכלב שלכם אוהב כשמדברים אליו כאילו הוא ילד קטן. יש לנו רק בקשה אחת: תעדכנו אותנו, אם תחליטו לעשות מחקר על ג'וקים או אוגרים.

Article author

עכשיו זה רשמי: גורי כלבים אוהבים ׳שפת תינוקות׳

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?

לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים