מדע וטכנולוגיה

מורידות מהאוויר: חנויות ספרים עצמאיות בבריטניה אומרות לא ל-WIFI

חנות ספרים

מה גורם ליותר ויותר בעלי חנויות ספרים בלונדון לנתק את חיבור ה-WIFI?

צילום: pixabay

בעולם עמוס גירויים מאינסוף המידע הדיגיטלי המקיף אותנו, הצלילה לתוך עלומות הדמיון החובבים בתוך ספרים, נראית לעתים כמו חוויה אנלוגית מנותקת מן ההווה. עם זאת נראה כי הקרב על שימור הזכות להתנתק ולהתעמק עדיין לא תם ויש מי אשר מבקשים להילחם ולשמרה. דוגמא לסוג מהלך הגנתי שכזה ניתן למצוא במגמה הולכת וגוברת בקרב חנויות הספרים העצמאיות (כאלה שאינן משתייכות לרשתות גדולות כגון בארנס אנד נובל) בבריטניה ובפרט בלונדון, להפסיק ולהציע למבקרים בחנויות חיבור לרשת מבוסס WIFI. ההחלטה להפוך את מרחב החנות לנטול חיבור לאינטרנט יוצאת דופן במיוחד על רקע החוויה המוצעת למבקרים בסניפי הרשתות הגדולות, בהן התרווחות בכורסא, שתיית קפה וגלישה ברשת הם אלמנטים מרכזיים בחוויה הרכישה.

לצד הרצון לגרום למבקר בחנות להתנתק מן המרחב הדיגיטלי ,מאחורי ההחלטה לחדול לספק שירותי WIFI, ישנו גם מניע פרוזאי וארצי הרבה יותר – על פי דיווח שפירסם בעניין הניו יורק טיימס, רבים מן המבקרים בחנויות הספרים אימצו לעצמם פרקטיקה חדשה לרכישת ספרים (שזכתה לכינוי – showrooming).

בשלב הראשון מגיע הלקוח לחנות ספרים על מנת לסקור, לבחון ולהתעניין בנוגע לספרים מסקרנים חדשים, לאחר שהתקבלה החלטה לרכוש כותר זה או אחר, הלקוח נכנס לרשת ומחפש אחר אופציה לרכישת אונליין של הכותר, במחיר משתלם יותר מזה המוצע בחנות הפיזית. על כן, על מנת לנסות ולצמצם את השימוש בפרקטיקה החדשה החליטו בעלי חנויות רבים, להקשות יותר על המבקרים בחנויות להתחבר לאינטרנט בזמן אמת.

 

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים