לייף סטייל

מה בראש שלך

מיתוסים על שיער והתקרחות גורמים לבלבול אצל גברים בטווח רחב של גילאים ולעיתים אף פוגעים בסיכוי להתמודדות יעילה. אז מה אמת ומה שקר סביב אחת התופעות הנפוצות בעולם? הנה כל מה שכדאי לכם לדעת.

התקרחות היא בהחלט תופעה לא נעימה שכרוכה בפגיעה בדימוי העצמי, במראה האסתטי ובתחושת הביטחון. על אף שאין קשר ישיר בין התקרחות גרידא לבין מצב בריאותי, רבים מתביישים בנשירת השיער שלהם ואף נמנעים מהשתתפות באירועים חברתיים בגללה. כמו כן, יש המון מיתוסים שגורמים בעצמם לבלבול ומקטינים את הסיכוי לקבל טיפול אפקטיבי.

הנה למשל 5 דברים נכונים ופחות נכונים לגבי נשירת שיער בכלל והתקרחות בפרט:

חבישת כובע גורמת להתקרחות

המיתוס הנפוץ ביותר הוא גם השגוי ביותר: חבישת כובע לא גורמת לנשירה ולהתקרחות. יכול להיות שאנשים קירחים מעדיפים ללכת עם כובע, אבל עצם החבישה לא מעודדת נשירת שיער ולפעמים אפילו ההיפך. שימוש נכון בכובע מגן על הזקיקים מפני התייבשות ומסייע לשמירה על שיער לח ובריא בקיץ.

סירוק וחפיפה פוגעים בשיער

עוד מיתוס שכדאי להיפטר ממנו בהקדם גורס שסירוק וחפיפה תכופים גורמים לנשירה. חשוב להבין שתהליך החפיפה והסירוק אכן מפיל מהראש את השערות שנשרו מהקרקפת בגלל תהליך שבו מעורב חשמל סטטי. מומלץ להשתמש מלכתחילה בשמפו שמתאים לסובלים מהתקרחות או נשירת שיער.

לאבא יש קרחת? גם לך תהיה

נשירת שיער והתקרחות קשורים באופן ישיר לגנטיקה. זה אומר במילים פשוטות שאם לאבא שלך יש קרחת, קיים סיכוי של 50% שגם אתה תסבול ממנה. מנגד, לא תמיד ברור מי אשם – כי גם לצד של האמא יש השפעה על המטען הגנטי שלך. לכן עד שלא יוכח אחרת, אין סיבה להאשים רק אחד מההורים בנשירת שיער ובהתקרחות.

התקרחות זה של זקנים

עד לפני מספר שנים נהוג היה לזהות התקרחות ונשירת שיער עם גברים מבוגרים בלבד. כיום כבר ברור שמדובר במיתוס בלבד, כי נשירה עלולה להתחיל מוקדם ויש מקרים שהיא מזוהה עם שנות ה-20 וה-30 של גברים בארץ ובעולם. במילים אחרות, התקרחות קשורה למטען גנטי ולביולוגיה הרבה יותר מאשר לגיל כרונולוגי ואין סיבה להיבהל אם היא מופיעה אצל צעירים.

אין מה לעשות עם נשירת שיער

בסופו של דבר, לא משנה המיתוסים אלא משנה איך מתמודדים עם נשירת שיער. הכי קל לוותר מראש ולחשוב שמדובר בגזירת גורל, אך זה לא נכון בעליל. יש כיום מגוון מוצרים כמו מינוקסי שעוזרים למנוע נשירת שיער והתקרחות ומשפרים בצורה דרמטית את איכות החיים של גברים בגילאים שונים. כל מה שצריך לעשות הוא להתייעץ עם אנשי מקצוע, להשתמש בתרופות המתאימות ולנצל את ההזדמנות כדי לערוך שינוי באורח החיים ובתזונה.


מה בראש שלך

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים