לייף סטייל

מריחואנה תשמח לבב אנוש – מדוע קנאביס גורם לנו לצחוק?

קרה לכם פעם שהייתם תחת השפעת קנאביס ונכנסתם להתקף צחוק משוגע וחסר מעצורים? אז מסתבר שעכשיו יש לזה הוכחות מדעיות! מחקרים חדשים שופכים אור על הסיבות מדוע אנשים שמעשנים קנאביס נוטים לשמוח ולצהול יותר מאשר כאלה שלא.

צילום: Pixabay

אחת מהשפעותיו הידועות ביותר של צמח הקאנאביס, ואולי אף אחת מהסיבות העיקריות לפופולריות הגדולה של הצמח, היא יכולתו של הצמח לגרום לנו לצחוק. אין מה לעשות, בדרך כלל הכל נראה מצחיק יותר אחרי שצורכים קאנאביס, וטוב שכך! אך מדוע לצמח יש השפעה שכזו על מוחנו? ובכלל, מה קורה במוח כשצוחקים, גם בלי השפעת קאנאביס?

cannabis-448661_960_720צילום: Pixabay

מדענים עדיין מתקשים לקבוע בדיוק מה מעורר צחוק במוח מכיוון שמדובר בגורמים רבים אשר פועלים בו זמנית.  בדיקות M.R.I הראו שעיקר הפעילות המוחית בזמן הצחוק מתרכזת באונה הקדמית ובאונה הטמפולרית – וכאן בעצם מתגלה הקשר בין קאנאביס לצחוק.

מחקרים מראים כי השימוש בקנאביס מגביר את זרימת הדם באיזורים המקושרים לפעולת הצחוק במוח, וייתכן שזו הסיבה לכך שאנחנו צוחקים מכל דבר טיפשי כשאנחנו מסטולים. כמובן, עדיין לא ניתן לקבוע בוודאות שזרימת הדם המוגברת לאחר צריכת קנאביס היא מה שגורם לנו לצחוק, אך זה בהחלט ייתכן, ואנו מקווים שמחקרים נוספים ישפכו יוסיפו על הנושא.
marijuana-1113588_960_720צילום: Pixabay

בנוסף לנושא של זרימת הדם המוגברת, THC, אחד החומרים הפעילים העיקריים בצמח הקנאביס, נקשר לקולטנים במוח אשר באופן טבעי אחראיים על גרימת מצב רוח טוב, וכבר היום מקובל לטפל בעזרת קנאביס במקרים של פוסט טראומה, דיכאון, חרדה וכו׳. עדיין חסרים מחקרים מקיפים בנושא, אך זהו צעד מבטיח במיוחד בחקר הקנאביס ואפשרות נוספת לעזור לאנשים רבים להקל על כאבם בעזרת הצמח המופלא הזה.
horse-1333937_960_720צילום: Pixabay

כמו כן, מעשנים חברתיים נוטים לצחוק יותר מכיוון שצחוק הוא מדבק. הרבה יותר קל לצחוק בחברה ורוב האנשים צורכים קנאביס בנסיבות חברתיות, בדיוק כמו שאנשים אחרים נהנים לשתות ביחד בירה אחרי העבודה.
marijuana-673855_960_720צילום: Pixabay

לסיכום, הנושא זקוק למחקרים נוספים ובכלל, ניתן להגיד כי כמעט כל מה שנוגע למוח שלנו אפוף מסתורין כך או כך, אך אין ספק שקנאביס עוזר לנו לצחוק, אם על ידי הגברת תהליכיים פיזיים טבעיים הקשורים לצחוק, אם על ידי שיפור המצב רוח הכללי או בכל צורה אחרת – בעתיד בוודאי נדע עוד.

אז מה הדבר הכי מצחיק שקרה לכם בזמן שהייתם תחת השפעת קנאביס?


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים