תרבות ופנאי

לגלות את ישראל – לאן לקחת את הקרובים מחו"ל

התיירים באים? לא מפחדים! מה חשוב לשאול ולאן לקחת את האורחים שלכם מחו״ל?
המדריך שיעזור לכם לסגור פינות, מאת משפחה אחת שיודעת.

בשנים האחרונות נשברים שיאי תיירות בכל העולם וגם אצלנו לא חסרות כתבות בנושא. בשנה הקודמת מספר הישראלים שיצאו מהארץ שבר שיא, עם עלייה שנתית של 12%, כלומר סך הכל 8.5 מיליון יציאות לחו״ל; ומספר הנכנסים צמח אף הוא ב-14% והסתכם ב-4.12 מיליון. גם אם המספרים לא לגמרי מדויקים וכוללים למשל ״הצבעות כפולות״ על תיירים מסין שחוצים את הגבול בנתב״ג, במעבר נהר הירדן וחוזר חלילה, עדיין מדובר בכמעט מחצית ממספר התושבים במדינה. לא כל התיירים הנכנסים סינים, למרות שזה בהחלט הרושם שעלול להיווצר כאשר לא פחות מ-131 מיליון מהם תיירו בעולם ב-2017 ועבור חלקם יש שתי אטרקציות בביקור הקרוב: לרבוץ בחוף הים ולבלות אתכם. איך תוכלו להפוך את הביקור שלהם לבלתי נשכח עבורם, ומהנה ולא מעיק עבורכם? קבלו את המדריך שלנו לביקור המושלם.

תיאום ציפיות ואוורור ציפות

מה אורך הביקור? כמה אנשים – באיזה גילאים – ומה הוא כולל? האם האורחים ישנים אצלכם? יש לכם שתי מכוניות ואתם יכולים להסתדר בלי אחת, או שהביקור ארוך וצריך לברר על השכרת רכב לחודש לטובת הנוחות של כולם? חובה לבקר במצדה, או שמספיק לסמן וי על כיכר דיזנגוף המחודשת? ככל שתדעו יותר למה אתם מצפים ומה מצופה מכם כבעלי הבית, יהיה לכם קל יותר לתפור את הביקור למידות הנכונות.

אם האחריות על ארגון הדברים מוטלת על כתפיכם נסו לסגור כמה שיותר פינות מראש. מומלץ לוודא שהמקומות שאתם רוצים לבקר בהם פתוחים ביום ובשעה המיועדת; להזמין כרטיסים לאטרקציות ומלונות/ בתי הארחה; אם האורחים צפויים לנהוג במכונית שלכם, חשוב לבדוק שהפוליסה מכסה גם אותם ובמקרים של השכרת רכב לקרוא היטב את תנאי ההזמנה.

כל המשפחה יוצאת מהשגרה

אנחנו לא מאמינים גדולים ב״רשימת 10 הדברים שחייבים לראות״ (עם זאת לטובת מי שכן, הכנו לכם אחת כזו בהמשך), בעינינו יותר חשוב להנות מהזמן מאשר לרדוף אחרי חוויות מחשש להחמיצן. מצפון ועד דרום תמצאו מאות אפשרויות לבילוי תיירותי בנוסח אורבני או כפרי, מדברי או מושלג, בשביל ישראל או בשבילי הערים העתיקות. אם האורחים סובלים מ-FOMO תוכלו למצוא בקלות את רשימת ״עשרת ה-״ הדרושה לכם. אנחנו בעד שגם אתם תצטרפו ותתיירו שוב, או אולי לראשונה, במקומות הבאים:

  1. חיפה: היא אולי רק השלישית הגדולה ביותר, אבל יש לחיפה איזה קסם שגורם לנו לבקר בה אחת לכמה זמן לכמה שעות או סוף שבוע. למבקרים בפעם הראשונה כדאי להצטרף לסיור מודרך (יש חינמיים) באתרים המרכזיים של העיר, ארוחת צהריים במושבה הגרמנית ואולי ביקור קטן ביערות הכרמל.

מוזיאונים אהובים: מאנה כץ לחובבי ציור בכלל ואסכולת פריז בפרט; והרמן שטרוק למתעניינים בהדפסים ותנועת הזצסיון הווינאית.

  1. כנרת: הרבה כתרים נקשרו לבית הקברות השוכן לחוף ״הים של הגליל״, בסמוך למושבה ולקבוצת כנרת, שביקור בו יפגיש אתכם עם פרק בראשית של ההתיישבות בארץ. רחל בלובשטיין – הידועה יותר כרחל המשוררת, ברל כצנלסון – ושתי רעייתיו, הפילוסוף משה הס ואחרים – הם רק קומץ מהסלבס הציונים שטמונים בבית-הקברות המקסים.

קריאה לפני היציאה לדרך: על פרשת ״תימני כנרת״ ומה שמתחשק לכם משירי רחל.

  1. קטורה: 51 ק״מ צפונית לאילת שוכן אחד הקיבוצים המעניינים בארץ, המתמחה בגידול אצות וגידולים חקלאיים נוספים. אתם מוזמנים לבלות לילה בבית-ההארחה, להנות מסיור מודרך ברחבי הקיבוץ או לשכור אופני הרים ולצאת לרכיבה בערבה – לבד או בליווי מדריך.

הכי מרגש: הסיפור של מתושלח הדקל.

  1. עזוז: רק 76 אנשים מתגוררים במצפה עזוז, יישוב קהילתי אקולוגי. תושבי המקום מתפרנסים מחקלאות קלה, תיירות ואמנות ובעיקר נהנים משלוות המדבר.

גזור ושמור: מפת התיירות של רמת הנגב

  1. כליל: לחוויה אקולוגית בנוף ירוק יותר, בקרו ביישוב כליל שבגליל המערבי. אתם יכולים להנות מטיפולים הומאופתים, טיולים רכובים ורגליים או להתפתח באחת הסדנאות שמעבירים התושבים.

אם כבר הגעתם עד הלום, בקרו במוזיאון הפתוח תפן.

השאלה האחרונה שעומדת על הפרק היא ״איפה אוכלים?״, תקבלו תשובה מלאה רק אחרי שתדעו האם האורחים שלכם שומרים כשרות? לא אוכלים בשר? נמנעים מגלוטן? רגישים ללקטוז? אחרי שסיימתם להבין מי נגד מי, המשימה הרבה יותר פשוטה. אנחנו מצאנו לאורך השנים שהכי טוב לקחת את האורחים שלנו למקומות שאנחנו נהנים לאכול בהם, והקפדנו להוסיף לרשימת היעדים מסעדות מרוחקות יותר גיאוגרפית. לפעמים התחשק לנו לבקר בהן בעצמנו, לפעמים ידענו שהקילומטראז׳ יספק לנו כמה שעות של שקט מהאורחים.


לגלות את ישראל – לאן לקחת את הקרובים מחו"ל

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים