שווה בדיקה

כך תדעו שחברת הקידום לא עובדת עליכם

מאמר זה יעסוק בחברות הקידום, וכיצד תוכלו לזהות תרמיות מצידן. בדרך כלל, חברות הקידום לא מגיעות למצבים שכאלה. אך לעיתים, תוכלו לפגוש בברה שתראה מכובדת, אולם בפועל היא חובבנית וולא יודעת את העבודה. לצערנו, יש לא מעט עסקנים בתחום הקידום.דירוג

למה בכלל זקוקים לחברת קידום אתרים?

כבעלי עסק, כנראה שיהיו לנו כלים, ידע וקשרים בתחום הספציפי בו אנו עוסקים. לעומת זאת, בתחום הקידום, הידע שלנו שואף לאפס לעומת חברות הקידום. כמו ששיפוצניק לא יוכל לתכנת אתרים, ולכן ישכיר את שירותי החברה. וכך גם אנחנו זקוקים להן, להלן שלושה יתרונות לשכירת חברת קידום אתרים:

  • זמן – לא תמיד יש לנו הזמן להתעסק בקידום, גם אם כל הידע ברשותנו. זמן=כסף, אנו עובדים בתפעול העסק, והוא צריך לעבוד עבורנו – ולא להפך.
  • קשרים, יכולות וניסיון – לחברות הקידום השונות יהיו יותר קשרים, ניסיון תעסוקתי ומגוון יכולות הכרחיות, כגון היכולת למצוא כותבי תוכן לתחומים הדרושים, שיתופי פעולה, יצירת קישורים חזקים ואיכותיים והידע מה יעבוד ומה לא. כל אלו, באים עם ניסיון, מה שיש לחברות הקידום.
  • כלים מקצועיים  – רוב חברות הקידום משתמשות בכלים בתשלום, המייעלים את מצב הקידום. בעזרתם, ביטוי המפתח עולים בדירוג, וגם ניתן לנתח מתחרים פוטנציאליים. בכנות, במידה ויש לכם אתר אחד, או מספר מועט של אתרים, האם הייתם משקיעים מאות שקלים לקניית הכלים? כנראה שלא.
  • ליווי ודוחות חודשיים/לדעת היכן האתר 'עומד' שיווקית – הסימנים שיעידו האם חברה היא מקצועית/חובבנית הם: הליווי הצמוד באתר, ההסברים, וכמובן, קבלת הדוחות החודשיים בסוף החודש. הדוחות מראים באילו תחומים פעלה החברה בשווקי האתר. לא מוכר לכם?  מצטערים, כנראה שנפלתם קורבן לחברה חובבנית.
  • עליה בדירוגי האתר – במהלך 6 חודשי הפעילות, צפויות תנועות מצד המיקומים/התעבורה שהחברה הסכימה לקדם בחוזה, במידה וזה לא קורה, זהו סימן לא טוב. סביר להניח שיש סיבות ורצוי לדבר עם החברה, בדרך כלל יהיה תקדים הגיוני.

האם החברה עושה את הפעולות הבאות?

להלן הפעולות שבדרך כלל מתבצעות ע"י חברה לקידום אתרים. (כמובן, תלוי בתקציב) פעולות אלה נחשבות כחובה בתהליכי הקידום האורגני.

  • כתיבה והעלאת תכנים מדי חודש. (כולל יצירת קישורים פנימיים)
  • אופטימיזציה לאתר במידת הצורך: תוכן איכותי, קישורים לא תקינים, תגיות SEO וכו'.
  • הוצאת קישורים איכותיים לכיוון האתר. (פרופיל קישורים)
  • טיפוח ה־CTR (שיעור קליקים צפוי) של הדפים בתוצאות האורגניות.
  • בחינה של מתחרים פוטנציאלים ואסטרטגיות תוכן.
  • במידת הצורך – העלאת תכנים שיווקיים ויצירת עמודי נחיתה לגוגל ADS (אם השירות נכלל)
  • תקינות קוד האתר ושיפור מהירותו.
  • מחקרים ברמת ביטויי המפתח לגילוי תחזית ביטויים עתידית: מילת מפתח שייתכן שתהפוך לטרנד לתקופה מסוימת או לאורך השנה ועוד.

מהם הסימנים המעידים על כך שחברת הקידום "לא עושה את העבודה"?

  • אין גידול במחזור ההכנסות והלידים במשך כחצי שנה של פעילות.
  • התעבורה והחשיפה לא גדלו כפי שחזיתם.
  • הדירוג לא יציב ואף יורד במשך מספר חודשים.
  • כמות מילות המפתח נמוכה\לא משתנה לאורך התקופה.
  • יש תעבורה, מילות מפתח, אך "האתר" לא מספק את העבודה.

אז איך אוכל לבדוק זאת לפחות ברמה הבסיסית?

ישנם מספר כלים בעזרתם תוכלו לבדוק באופן חינמי את פעילותיה של החברה. בעזרת כלים אלו, תוכלו לבדוק את האתר שלכם ברמת התעבורה, מילות המפתח ופרמטרים נוספים. להלן הכלים:

  • כל יום (kolyom): כלי זה מספק תמונת מצב של מיקומי האתר. רק הוסיפו את אתרכם ומילות הביטוי שהחברה מקדמת. בנוסף, בתוך המערכת ישנו כלי המספק מעקב אודות הקישורים שחברת הקידום יצרה עבורנו.
  • סרץ' קונסול (Search Console) – כלי חינמי של גוגל, העוזר לבעלי אתרים לבדוק פרמטרים, לייעל ונותן את האופציה לעקוב אחרי פעילות ה־SEO של חברת הקידום (לשעבר: כלי מנהל האתרים).
  • גוגל אנליטיקס (Google Analytics) – כלי המנתח את פעילות האתר ברמת הכניסות. תוכלו לבדוק מאילו ערוצים האתר מקבל הכי הרבה חשיפות ועוד.
  • SEMrush – כלי מילות המפתח היעיל ביותר אחרי גוגל, אך הוא לא חינמי. בגרסתו החינמית, תוכלו לראות מספר מדדים היכולים לעזור בניתוח פשוט של האתר, מילות המפתח והתעבורה האורגנית.הערה: בשני הכלים של גוגל: אנליטיקס והסרץ', ניתן לייצא נתונים לקובץ Excel ולהציגם לחברה. לא תאמינו כמה מידע ניתן לדלות בעזרת הכלים האלו! מדהים.

בהצלחה!


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים