תרבות ופנאי

הגורו של הקומיקס האמריקאי: ג׳ף ג׳ונס כובש את DC

הוא אחד היוצרים המבטיחים בעולם הקומיקס, ואחראי לקיומן של שלל דמויות בלתי נשכחות בקומיקס, בטלוויזיה ובקולנוע.

צילום: Castles, Capes & Clones

ג'ף ג'ונס הוא כותב קומיקס, תסריטאי ומפיק אמריקאי מוכר שנולד בשנת 1973 והפך לפופולארי בכתיבת קומיקס, בעיקר ל-DC, של דמויות כמו גרין לנטרן, סופרמן, אקוומן ועוד. כך למשל, כבר בשנת 2005 ג'ונס זכה בפרס הכותב הטוב ביותר בפרסי Wizard Fan Awards, בגין כתיבתו בסדרת הקומיקס של "הפלאש", "הטיטאנים הצעירים", "גרין לנטרן" ו"משבר אין סופי", שהיה אירוע קרוסאובר של DC בשנים 2005-2006 וזכה להצלחה גדולה.צילום: Tobyotter

צילום: Scott M

בחיים האישיים של ג'ונס לא חסרה דרמה גם כן למרבה הצער, שאותה הוא הכניס לעולמות הדמיוניים אותם הוא יצר. אחותו הצעירה, קורטני, הייתה אחת מ-230 ההרוגים בהתרסקות טיסת TWA 800 ב-17.7.1996. חקירה ממושכת קבעה שהתרסקות המטוס, שנחשבת לאחד האסונות הגדולים שהתרחשו על שטחה של ארצות הברית, נגרמה מפיצוץ של מיכל דלק ,ככל הנראה כתוצאה מקצר חשמלי. ג'ונס יצר את גיבורת העל קורטני וויטמור, הידועה גם כStargirl (או Stars לפעמים), בסדרה שנקראה על שמה Stars and S.T.R.I.P.E בשנת 1999, ונתן לה את האופי של אחותו המנוחה על מנת להנציח אותה.

צילום: vagueonthehow

לאור ההצלחה הגדולה לה זכו הקומיקסים שלו, ובראשם גרין לנטרן, בשנת 2010 ג'ונס מונה למנהל מחלקת הקריאייטיב ב-DC קומיקס ובשנת 2016 הוא מונה לנהל יחד עם המפיק ג'ון ברג את היקום הקולנועי של DC. כך יוצא, שכ-10 שנים לאחר שג'ף ג'ונס נחשב להבטחה הגדולה של הקומיקס, הוא פדה את ההבטחה ומגשים אותה במלוא עוצמתה ביקום הקולנועי של DC, ואחראי לכתיבת והפקת מספר סרטים.

צילום: Gage Skidmore

מעריצי עולם הטלוויזיה של DC יכירו את ג'ונס גם מכתיבתו בסדרות הלייב-אקשן ברשת הטלוויזיה האמריקאית ה-CW, כדוגמת "החץ" ו"הפלאש". בשנת 2012 ג'ונס הצטרף ל"החץ" ככותב, וסייע להציג ליקום דמויות כמו "הציידת", שהפכה לדמות מרכזית בעונות הראשונות של הסדרה, ואפילו הציג את "הפלאש", בפרק בעונה השנייה של "החץ". רשת CW בה שודרה הסדרה התרשמה כל כך מהביצוע של הדמות, שהיא נתנה אור ירוק להפקת העונה הראשונה של "הפלאש" בשנת 2014. ג'ונס כמובן כתב מספר פרקים מצליחים גם בסדרה הזו והציג בה דמויות בלתי נשכחות כמו "קפטן קור" ו"גל חום", שמאוחר יותר זכו להצטרף לסדרת הספין-אוף "אגדות המחר" בשנת 2015 יחד עם דמויות משנה נוספות מסדרות "החץ" ו"הפלאש".

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים