מדע וטכנולוגיה

יש מצלמות, ויש מצלמות – 3 שנים במצולות ועדיין עובדת

מצלמה

נאבדה בים הצפוני ונמצאה בחופי שבדיה, סיפורה של מצלמה מתוצרת פוג'י שבילתה 3 שנים במעמקי הים ושבה לבעליה במצב מתפקד

צילום: pixabay

בעידן ה"קנה וזרוק" בו אנו חיים, בו רגע הוא כמעט נצח בחייו של גאדג'ט, ודגם מחליף דגם במהירות שיא, אי אפשר שלא לעמוד רגע בהשתאות והערכה, למצלמה אחת, אשר נגד כל הסיכויים הצליחה לשרוד שלוש שנים על קרקעית הים ולחזור ולספר על כך לכולם.

ביולי 2013 יצאה אדל דבונשייר לצלילה בים הצפוני. סמוך לחוף ברוויקשייר בסקוטלנד, מצוידת במצלמה מתוצרת פוג'י, מוגנת במארז עמיד למים. במהלך הצלילה נשבר התופסן שחיבר את המארז לחליפת הצלילה וזו נעלמה אל תוך המים החשוכים. באופן סביר למדי, הניחה אדל כי שקיעת המצלמה למצולות, היתה האקורד האחרון במערכת היחסים בינה ובין המצלמה, והשלימה בלית ברירה עם האובדן.

שלוש שנים לאחר מכן, בפיד הפייסבוק של הצוללנית אדל מופיע פוסט בו הכותב, שוודי בשם לארס מוסברג, מבקש לאתר את בעליה של מצלמה אלמונית, אותה מצא על חופו הסלעי של כפר דייגים קטן בשבדיה. המצלמה הקטנה כך מסתבר, אשר הובלה על ידי זרמי הים מרחק של כ-960 ק"מ מסקוטלנד לשבדיה, הצליחה לשרוד את המסע בשלום ולהגיח אל החוף השבדי במצב תקין ומתפקד באופן יחסי.

מוסברג הסקרן (טוב, מי מאיתנו היה נוהג אחרת?) חילץ מן המצלמה בין 400 ל-500 תמונות וסרטונים. בעזרת מהלך בלשי פשוט למדי, הוא הצליח להסיק כי בעליה של המצלמה הינם תושבי בריטניה. מכאן ועד לפוסט בקבוצת פייסבוק בשם "אבד בים", הדרך היתה קצרה ובסופה, מפגש איחוד מרגש בין אדל ובין המצלמה.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים