תרבות ופנאי

טלוויזיה אחרת – השינוי ההיסטורי בצריכת תוכן כבר פה

הדבר החשוב ביותר שנדרש היום עבור גישה לתוכן איכותי ומגוון בכל בית, זו חבילת אינטרנט חזקה ואיכותית. גלישה מהירה ויציבה מחברה אמינה הפכה היום לתשתית היחידה שאנו באמת זקוקים לה כדי ליהנות מכל התוכן שיש לעולם להציע.

כשהגבולות נפרצים, אי אפשר להחזיר אותם

בימינו, כמעט שאין פעולה יותר טבעית מלדפדף בספריית הסרטים מול מסך הטלוויזיה, זה כל כך טבעי עד שקשה לזכור שבעבר הלא רחוק הדברים נראו אחרת לגמרי. אי-שם בשנות ה-80 היה בטלוויזיה ערוץ אחד, מלבד כמה יודעי דבר שהחזיקו בכבלים פיראטיים, שסיפק תוכן מקלטות ווידאו ושידר למנויים סרט פעולה, אחרי סרט בורקס, אחרי קליפ של עופר לוי. מאז, העולם הלך ונעשה קטן יותר והערוצים המסחריים הביאו את אפשרות הבחירה לכל בית, אם כי עדיין בשליטת רשויות השידור, אבל אף אחד מאתנו לא יכול היה לצפות את מהפכת המידע האדירה שהביא איתו האינטרנט.

תוך כמה שנים, כל בני דור ה-Y כבר ידעו את האמת הפשוטה: כל מה שצריך כדי לצפות בסרט או לשמוע כל אלבום בעולם, הוא אינטרנט ביתי חזק ואמין, ולא בהכרח אינטרנט ביתי הכי זול. הדור שגדל עם נגישות כזו לכל מגוון הבידור שרק אפשר לבקש, לא יכול לחזור כבר אחורה. הצמא לצריכת תוכן בצורה עצמאית במקום ובזמן שלנו לא יכלה עוד להיתחם בשום לוח שידורים שרירותי. נראה שהתשתית המתאימה לצריכת תוכן בתשלום שמכבדת את ההעדפות והטעם של כל צרכן בנפרד רק חיכתה לבוא לעולם.

מי היום רואה טלוויזיה בכלל?

היום מעל 25% מבני 18-34 בישראל אינם צופים כלל בטלוויזיה מסחרית, וסביר להניח שבקרב הדור הצעיר יותר המספרים גבוהים בהרבה. גם בקרב קהלים מבוגרים יותר ישנה עלייה חדה בצריכת תוכן דרך הסמארטפון והמחשב, ונראה שיותר ויותר צופים בארץ ובעולם מתחילים להשקיע בחבילת האינטרנט שלהם, במטרה לצרוך תוכן בצורה חלקה יותר. כיום 62% מהישראלים צורכים מדיה באינטרנט.

חברות המספקות תוכן חופשי בתשלום כל כך מגוונות בימינו עד שקשה לדמיין איך ראינו טלוויזיה לפני כן. לפי סקרים עדכניים, שירותי VOD  וערוצי בינג' (צפייה מרתונית) מהווים לא פחות 45% מהשיקול בבחירת ספק תוכן, לכן אין זה מפתיע כי חברות הטלוויזיה החדשות מציעות היום תוכן חופשי בצורה כזו או אחרת במסגרת המנויים שלהן. האינטרנט, שבעבר נתפס כפלטפורמה חינמית ועל כן פיראטית לצריכת תוכן, הופך בימינו לזירה הכי נכונה להיות בה. הצרכנים מוכיחים כי כאשר ישנה תשתית שדרכה הם יכולים לקבל כל מה שירצו בכל זמן, וברמה איכותית, הם ישלמו על כך ללא היסוס.

הפעם, כדאי שנהיה מוכנים לעתיד

בכל הקשור לשידורי הטלוויזיה המסורתיים, אנחנו עדיין משועבדים לשלט ולערוצים. עם שידורים שמתעדכנים בקצב איטי, ובהיצע מוגבל ביחס למה שמציעים שירותים מתחרים הצפי הוא שבשנת 2018 יתנתקו משידורי הטלוויזיה מעל 5 מיליון בתים. ההערכה היא שעד שנת 2021 יהיה יותר תוכן באינטרנט מאשר בכבלים ובלוויין, כך שכל שנצטרך לחפש זה מבצעי אינטרנט לספק ותשתית שיכסו את כל הצרכים שלנו.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים