שווה בדיקה

טיפים לשדרוג שולחן השבת

שולחן השבת הוא השולחן הכי חשוב אליו יושבת המשפחה שלכם במהלך השבוע. עם קצת השקעה מראש, שולחן השבת יכול להיות לא רק חשוב, אלא גם בעל ערך חינוכי ורוחני. לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם לשדרג את שולחן השבת שלכם בקלות.

טיפ ראשון – רכשו גביעי קידוש מעוצבים

גביעים לקידוש משמשים להבדלת השבת מימי החול באמצעות ברכת הקידוש, כך שיש להם משמעות דתית מרכזית במיוחד. לכן, מומלץ שגביע הקידוש יסמל זאת באמצעות מוטיבים יהודיים שונים, למשל עיטורים של ענבים או ריקוע של ברכת "בורא פרי הגפן". עם זאת, מכיוון שגביע קידוש משלב בתוכו פרקטיקה עם יודאיקה כדאי שהוא יהיה נוח לשימוש. למשל, גביע קידוש מנירוסטה, ניקל, אלומיניום או פיוטר. חומרי גלם אלו נחשבים לחזקים במיוחד – מה שיגרום לגביע הקידוש שלכם למלא את ייעודו בהצלחה במשך שנים רבות.

טיפ שני – להשקיע בפמוטים

פמוטים משמשים כדי להכניס את כל היושבים סביב שולחן השבת לאווירה של קודש. מכיוון שהשבת אינה עוד יום בשבוע אלא היום הכי משפחתי בו – מומלץ לרכוש פמוטים שיסמלו זאת בצורה הטובה ביותר. אחת האפשרויות לעשות זאת היא באמצעות פמוטים של 3-7 קנים, כך שכל אחד מבני המשפחה יוכל להרגיש שהוא אור קטן בתור המדורה המשפחתית הגדולה. אמנם הדלקת הנרות נעשית בשני פמוטים כדי לבצע שתי פעולות (לזכור ולשמור את השבת), אבל מכיוון שההתכנסות המשפחתית נעשית לרוב לצד שולחן השבת – פמוטים עם מספר קנים מהווים הזדמנות טובה לכבד את כל המסובים אליו.

טיפ שלישי – קנו כיסוי חלה איכותי

כיסוי לחלה מכסה את החלה – לחם שאותו אוכלים אך ורק בשבת ולכן עליו להיות איכותי במיוחד. בנוסף, כיסוי לחלה משמש כדרך להפריד באופן סמלי בין ימות החול לשבת, כך שיש לו משמעות רבה שמשלבת אף היא את הפרקטיקה והיודאיקה. לכן, ברכישת כיסוי לחלה מומלץ לרכוש כזה שכולל מוטיבים יהודיים שונים, למשל שבעת המינים (בעיקר הרימון שמסמל שפע), תמונות של ירושלים ואפילו ברכות שונות, למשל ברכת הקידוש או ברכת "המוציא לחם מן הארץ". כדאי לזכור שכיסוי לחלה הוא רק ההתחלה ונדרש גם קרש חלה וסכין חיתוך – שניהם צריכים להיות אף הם חזקים, עמידים ואמינים. מכיוון שגם להם משמעויות נרחבות – גם כאן יש להשקיע באלו שהם יותר מהממוצע.

לסיכום

שולחן השבת היא לעיתים המקום והזמן היחידי שבו כל בני המשפחה נפגשים, חולקים ביניהם חוויות ומשלימים פערים של שבוע שלם. לכל הפריטים שמשמשים בשולחן זה יש חשיבות דתית, רוחנית, משפחתית וסמלית ולכן מומלץ להצטייד במוצרים שונים שמשדרגים את החוויה.

לקבלת טיפים נוספים על שדרוג שולחן השבת שלכם פנו לחמסה וכסף – המקום שבו יהדות ואמנות נפגשים. באתר שלהם תוכלו להתרשם ממוצרים שונים שהופכים כל שולחן שבת לייחודי במינו ומוצלח במיוחד. את ההבדל תוכלו לגלות כבר בשבת הבאה, אז למה שלא תנסו?


טיפים לשדרוג שולחן השבת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?

לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים