שני כלבים בטיול
טבע וחיות

חשיבות הטיולים עבור כלבים

רוב בעלי הכלבים יודעים כי עליהם להוציא את חיית המחמד לטיולים על מנת לאפשר לו לעשות את צרכיו. כמו כן, הטיול מאפשר לכלב לפרוק אנרגיות ולשמור על כושר ושמחת חיים. הכתבה שתעזור לכם להבין את הכלב שלכם יותר טוב.

רוב בעלי הכלבים יודעים כי עליהם להוציא את חיית המחמד לטיולים על מנת לאפשר לכלב לעשות את צרכיו. כמו כן, הטיול מאפשר לכלב לפרוק אנרגיות ולשמור על כושר, ההליכה עבורם נחוצה מבחינה בריאותית בדיוק כמו אצל בני אדם המקפידים על אורח חיים בריא הכולל תזונה מאוזנת ונכונה ופעילות גופנית.

עם זאת, המציאות מוכיחה כי ישנם בעלי כלבים שאינם מודעים לחשיבות הטיולים עבור כלבם, יש המגדלים את הכלב בחצר הבית והם משוכנעים כי אין צורך לקחת אותו לטיול מאחר והוא יכול לעשות את צרכיו בגינה ויש לו מקום לרוץ ולשחק. לכן, חשוב להדגיש כי הטיולים נחוצים לכלב לא רק לצורך עשיית צרכים אלא גם לשמור על כושר, לתקשר עם כלבים אחרים, להכיר את הטריטוריה שלו ולסמן אותה, להיחשף לגירויים שונים בחוץ, ליהנות מבילוי משותף עם הבעלים, להתאוורר, לשנות אווירה ולפרוק את האנרגיה.

טיול ארוך עם הכלב – לפחות 2-3 פעמים ביום

כאשר מגדלים כלב בדירה, בבית פרטי או בחצר, יש לדאוג לכל צרכיו, לרבות מילוי קערת האוכל, מים טריים לשתייה, בדיקות שגרתיות וחיסונים אצל הווטרינר, ליטופים ומשחק. כמו כן, חשוב להקפיד על הוצאת הכלב לטיולים ארוכים וממושכים, לפחות 2 עד 3 פעמים ביום. יש המסתפקים בטיול קצר בבוקר, רגע לפני שיוצאים מהבית לעבודה, ללימודים ולסידורים, וטיול נוסף בשעות הערב, כאשר חוזרים מהעבודה ומהסידורים השונים.

טיולים קצרים בבוקר ובערב אינם מספיקים עבור הכלב, לכן חשוב להקפיד על 3 טיולים לפחות, כאשר אנשי המקצוע כמו וטרינרים ומאלפי כלבים מקצועיים, ממליצים להוציא את הכלב לטיול ארוך למשך 20 דקות לפחות – 3 פעמים ביום. מאחר ורוב בעלי הכלבים אינם מסוגלים להוציא את כלבם ל-3 טיולים ארוכים, הפתרון הנכון והאיכותי ביותר עבורם הוא להזמין שירות דוגווקר באזור המרכז (או בכל אזור אחר, בהתאם למקום המגורים). כיום, בלחיצת כפתור אפשר להזמין שירות הוצאת כלבים באמצעות אפליקציה ייעודית.

מדוע חשוב להוציא את הכלב לטיולים ארוכים?   

כאמור, יש להוציא את הכלב לטיולים ארוכים מדי יום, גם כאשר קר וגשום בחוץ, וגם בימים חמים. הטיול נחוץ לכלב מהסיבות הבאות:

 

  • לעשות צרכים בחוץ – אף אחד לא מעוניין שהכלב שלו יעשה את צרכיו בתוך הדירה או הבית, לכן יש להרגיל ולחנך את הכלב לעשיית צרכיו רק בחוץ. הכלב לומד מהר להתאפק ולהמתין עם עשיית צרכיו עד לטיול, לכן בעליו חייב לספק עבורו את התנאים הבסיסיים לכך ולהוציא אותו לפחות 3 פעמים ביום, כאמור חשוב להקפיד על טיול ממושך של 20 דקות ולמעלה מכך.
  • אוורור – רוב הכלבים שוהים בבית רוב שעות היום, הם זקוקים לאוורור לכן חשוב להוציא אותם לטיולים ארוכים. כלב, בדיוק כמו בן אדם, חייב לצאת מהבית מדי פעם כדי ליצור קשרים חברתיים, לפגוש כלבים אחרים, לטייל, לנשום אוויר צח, להריח וכדומה.
  • חיזוק הקשר עם הבעלים –  הטיול המשותף מחזק את הקשר בין הכלב לבעליו, הכלב נהנה מהטיול ומהבילוי במחיצת הבעלים, והם זוכים לחוויה משותפת ונעימה, ולאינטראקציה בריאה ועמוקה.
  • כושר גופני – טיולים לכלב נועדו בין היתר לדאוג לפעילות גופנית ולשמירה על הכושר, להימנע מעליית משקל וכדי לדאוג לבריאות חיית המחמד. אגב, הטיול הארוך מאפשר גם לבעלים לעסוק בפעילות גופנית הנחוצה לשמירה על הכושר ולחיטוב הגוף.
  • מפגשים חברתיים – כלב הוא יצור חברתי, בטבע הכלבים חיים בלהקות, לכן הטיול חשוב עבר הכלב כדי לפגוש כלבים אחרים, לשחק ולהשתולל יחד וליהנות במחיצת חבריו החדשים בפארק, ברחוב וכדומה.
  • הכרות עם הסביבה – הכלב מסמן את הטריטוריה שלו, הוא חייב להכיר את הסביבה בה הוא חי, לכן הטיולים הארוכים מאפשרים לו להכיר את האזור, ובמידה והוא יברח הוא ידע לנווט את דרכו חזרה הביתה.

 

לסיכום, לאחר שהבנתם מדוע חשוב להוציא את הכלב לטיולים ארוכים מדי יום, עליכם לדאוג לכך. אם אתם מתקשים להוציאו 3 פעמים ביום, הפתרון המשתלם והנכון ביותר עבורכם, ובעיקר עבור כלבכם האהוב, הוא להזמין דוגווקר באזור המרכז. בעלות סמלית הכלב יזכה לשיפור משמעותי באיכות חייו, וגם אתם תיהנו משיפור בהתנהגותו ומפתרון מקצועי ומותאם אישית.


חשיבות הטיולים עבור כלבים

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים