מדע וטכנולוגיה

זה ציפור? זה מטוס? זה אופנוע מעופף!

אמנם הוא נראה כאילו יצא מאחד מסרטי מלחמת הכוכבים אך האופנוע המרחף של חברת Aerofex אמיתי לחלוטין! החברה הצהירה שמטרתה להפוך את התעופה לפשוטה ונגישה יותר, לעסקים הזקוקים לפתרונות משלוח ותחבורה, ואף לאנשים פרטיים שפשוט מעוניינים לשדרג את כלי התחבורה שלהם לאופנוע מעופף מהעתיד. האופנוע מרחף בעזרת שני מדחפים, מסוגל להתרומם לגובה של 3 מטרים מעל פני הקרקע ולהגיע למהירות של 72 קילומטר לשעה. כמו כן, לדברי החברה, האופנוע מסוגל לרחף גם מעל מים ללא שום בעיה.

%d7%90%d7%a4%d7%a0%d7%95%d7%a23צילום: Youtube

הכלי נמצא בפיתוח כבר משנת 2008 ובשלבים הראשונים היה אמור להיות דגם לאדם אחד אך ה- Aero-x הראשון,  שכבר היום ניתן להזמינו (הוא יגיע לשווקים החל משנת 2017) מיועד לשני רוכבים. מיכל הדלק בדגם הראשון מיועד להספיק לכ- 72 דקות של ריחוף.
%d7%90%d7%95%d7%a4%d7%a0%d7%95%d7%a21צילום: Youtube

אחד ההישגים הטכנולוגיים המשמעותיים בפיתוח הוא מערכת ההיגוי. לכלי החדש הגה המזכיר מאוד הגה של אופנוע, כך שהוא יחסית פשוט לשימוש ואין צורך ללמוד טכניקות נהיגה מיוחדות. נכון עכשיו ניתן לרכוש את האופנוע העתידני ישירות מהחברה במחיר של 85,000 דולר בלבד, אך עדיין אין לכלי רישיון לעלות על הכביש(או לרחף מעליו). בעתיד, לפי בכירים בחברה, צפויים לכלי שימושים רבים, כגון סיורי אבטחה ושמירה, ביצוע עבודות בגובה, משימות השקיה בחקלאות, משימות חילוץ ועוד. כל זאת יוכל לקרות לאחר שהכלי יוכיח את יעילותו.

%d7%90%d7%a4%d7%a0%d7%a24צילום: Youtube

לעוד פרטים על ה- Aero-x מומלץ לבדוק את אתר החברה aerofex.com

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים