ביקורות סרטים

ואן גוך: בשערי הנצח

רוצו לראות את 'ואן גוך: בשערי הנצח' לפני שהוא יירד מהמסכים. עידו חזר נלהב מהסרט החדש על ואן גוך.

צילום: Rob Dammers

אחת הלא-ממש-אבל-כמעט הפתעות של האוסקר האחרון הייתה המועמדות של ווילם דפו על 'ואן גוך: בשערי הנצח'. בתור מישהו שתמיד משתדל (ולרוב מצליח) להשלים את כול הקטגוריות החשובות של האוסקר בכול שנה (הסרט, הבימוי קטגוריות התסריט וקטגוריות המשחק) נאנחתי קצת כשראיתי את המועמדות של ווילם דפו. לא היה לי כוח לעוד ביוגרפיה שנראית משמימה על צייר שמת לפני הרבה זמן. אז בלי המון חשק ראיתי את הסרט והאמת? הופעתי ממש לטובה.

הסרט מספר על שנותיו האחרונות של הצייר הידוע ואן גוך. על הציורים שלו, ההשראות, הבדידות והנופים היפיפים שהיו מסיבובו כול הזמן.

אתם בטח תהיו מופתעים ממש עכשיו, אבל מבין המועמדים בקטגוריית השחקן הראשי באוסקר האחרון ווילם דפו נתן את ההופעה הכי טובה מביניהם (הוא הרבה יותר טוב מראמי מאליק ב'רפסודיה בוהמית' שכן זכה). דפו נותן הופעה מרגיעה מאוד, מלאת כישרון ומרתקת בתור ואן גוך. לא זכור לי שראיתי סרטים אחרים על ואך גוך אבל אין ספק שדפו ראוי להיזכר כאחד הטובים שנתנו לאמן המיוסר עומק, נשמה וסיבות לאהוד אותו. גם השחקן המהולל אוסקר אייזיק שמשחק לצידו טוב מאוד בתפקידו וכך גם שאר הקאסט בסרט.

מה שעושה את 'ואך גוך: בשערי הנצח' לסרט כול כך טוב זה שיש בו משהו מאוד מרגיע, שלו שכזה. הוא אמין מאוד בנושאים בהם הוא מתעסק, הצילום יפיפה וממש 'מלטף' את הנופים המרהיבים שהוא מציג, הפסקול משובח וממש הזכיר לי את הפסקול המדהים של 'חוטים נסתרים', הבימוי של הבמאי המוצלח ג'וליאן שנאבל מצליח לשמור על עניין לכול אורך הסרט ויש לא מעט קטעים מרגשים שגורמים לקצת דמעות.

'ואך גוך: בשערי הנצח' הוא סרט שממש הפתיע אותי לטובה. ממשימה להשלים את כול המועמדים התגלה לי אחד הסרטים המקסימים, המרגיעים והיפיפים של השנה האחרונה. רוצו לראות אותו בקולנוע לפני שהוא יירד, הוא בהחלט שווה את חווית המסך הגדול.

Article author

ואן גוך: בשערי הנצח

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים