טבע וחיות

הקונצרט הראשון בעולם מלב האוקיינוס הארקטי

אחד הדברים המרגשים ביותר בקליפ מעורר ההשראה של לודוביקו אינאודי וארגון ״גרינפיס״ הוא מבטו מלא התדהמה של המלחין האיטלקי המפורסם כשהוא רואה את המתרחש בנוף המקיף אותו. הוא מפנה את מבטו לפסנתר ומתחיל לנגן את "הקינה לאוקיינוס הארקטי".
אינאודי יושב על הפסנתר מעל במת עץ בצורת קרחון בתוך הים הארקטי, ממולו ניתן להבחין בקרחון "וולנברגברין" שבארכיפלג סבאלברד שבנורבגיה.
אינאודי נלקח לשם על ידי ספינה המכונה "הזריחה הארקטית של גרינפיס" במטרה מאוד ברורה: לקרוא להצלת הסביבה דרך המוזיקה.  התזמון איננו מקרי, מהלך זה קורה בדיוק בזמן כנס OSPAR (ועידת המדינות להגנה על הסביבה הימית בצפון האוקיינוס האטלנטי), בו ינסו לנסח הסכם שייקבע כי המים הבינלאומיים של האוקיינוס הארקטי יוכרזן כאזור מוגן.

הופעתו של אינאודי מלווה בצלילים של התפרקות הקרחונים אל תוך הים. הבחירה במיקום לא מקרית, המלחין הנודע מנגן על מים שהיו בעבר קרח. בגרינפיס טוענים כי האזור הוא "אחת מתופעות הלוואי המרהיבות והקשות ביותר של שינויי האקלים".
"אני עומד לראות את הטוהר והשבריריות של האזור במו עיניי ולהופיע עם שיר שהלחנתי על הבמה הכי טובה בעולם" אמר אינאודי בצהרה לגרינפיס ספרד, שפרסמו את הסרטון. "זה חשוב שנבין את החשיבות של האוקיינוס הארקטי, ונפסיק את ההנמסות שלו ונגן עליו".


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים